Gå til innhold

Oppgradering av stereoanlegg mm.

Anbefalte innlegg

Hei, er helt ny her og lurer på en del ting. Jeg har en 2009 model BMW 318D MSport E90 med navi pakke.

1. Hvordan er mulighetene for å få oppgradert stereoanlegget? Har vanlig standar anlegg med to høytalere foran i hver dør, to høytalere i hattehyllen og 2 suber under framsetene. Går det f.eks å kjøpe større og bedre anlegg som ikke er altfor mye jobb å koble opp og som kan spille på orginalspilleren, jeg har navi skjerm i bilen.

2. Har problemer med å koble til bluetoothen. Det kommer opp "phone not intalled" men mobilen har vært koblet til blutoothen før. Og det skjer ingenting der man kan huke av om man skal aktivere eller deaktivere bluetoothen.

3. Går det ann å oppgradere programvaren? Til nyere programvare. Eventuelt pris, og er dette noe jeg kan gjøre selv?

På forhånd takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her har du muligheter i massevis ;) alt avhenger av hvor mye du ønsker å legge i dette?.

Jeg anbefaler deg å kjøpe oppgradering kitt som er tilegnet din bil. Du får komponent sett med BMW orginal innfesting.

Bavosound.com

Litt usikker på bass originalt på e90, men igjen send en mail til bavosound.comog de setter sammen det du trenger. Alt er bare plug and play.

Det som da vil være begrensningene dine er kapasitet og hvor bra original spiller fordeler frekvens til de forskjellige elementene ;) som regent funker dette veldig fint til diskant og mellom tone, men for å få bedre bass kan det nok være stor fare for att du vil trenge en egen forsterker (eller gå for en aktiv sub under setene. Lett å montere)

Bluethoot på oginal navi har jeg selv hørt sliter noe mer tilkobling. Det funker som regent veldig fint ved manuell tilkobling, men den automatiske funksjonen tuller en del. Dette kan fikses ved en software oppdatering.

Om man får oppdatert er ikke jeg sikker på.

Kanskje bytte til uoriginal andoid system?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Ja, det er mulig, både ved hjelp av originale og uoriginale løsninger. Personlig holder jeg en knapp på ettermonteringssettet fra Alpine som tilbys av BMW, og som er laget til disse bilene. Det finnes også endel informative tråder her inne om folk som har valgt forskjellige løsninger i disse bilene.

2. Vanskelig å si. Mulig det hjelper med en software-oppdatering, men i verste fall er bluetooth-modulen defekt og må byttes.

3. Her er jeg usikker på hva du mener, men BMW kan oppdatere softwaren. Hvorvidt du vil se så mange endringer er en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...