Torion Skrevet Desember 25, 2014 Skrevet Desember 25, 2014 Hei, Monterte ekstralys (langlys) på bilen i høst mens det enda var lyst ute. Har nå oppdaget at det er blitt noe kluss og lurer på hva det kan være, feilkobling, dårlig kontakt, eller noe annet. Med lysene avslått er alt mørkt (slik jeg regner med det skal være). Med parklysene på er det lys i ringene og noen ganger tenner parklyset på venstre side, noen ganger parklyset på høyre side. Virker egentlig helt tilfeldig hvem av de to parklysene som tenner men aldri begge to samtidig. Rød ring rundt det aktuelle lyset. Tåkelysene fungerer slik som de skal. Når jeg setter på nærlysene lyser venstre nærlys slik som det skal men høyre lyser ikke. Fikk det høyre til å tenne tidligere ved å skru lysene av og på et par ganger, men dette ser ikke ut til å virke lengre. Ser også at fjernlysene lyser med veldig svak styrke også, uten at disse skal være på. Når jeg setter på fjernlysene tenner ekstralysene og venstre fjernlys, mens høyre fjernlys slukkes helt. Når jeg så slukker fjernlysene blir ekstralysene stående på mens venstre fjernlys slukkes. Jeg må da skru lysene av og på igjen for å slukke ekstralysene. (Når jeg tidligere klarte å tenne høyre nærlys med å skru lysene av og på "hang" ikke ekstralysene seg og virket som disse kun "hengte" seg opp om høyre nærlys ikke var på). Ekstralysene er koblet opp mot fjernlysene. http://www.ekstralys.no/products/rigid-industries-led-fjernlys-hyperspot-d2 Åpnet panseret og "riklet" litt på ledningene til lysene og da var ble det plutselig lys i ekstralysene og parklysene osv så tyder jo på at noe ikke er som det skal. Er ikke originalt ledningsnett til lysene fra hva jeg kan se og er et sammensurium av ledninger, skøyter og det ene og andre nede i motorrommet så er litt usikker på om jeg skal begynne å kappe/bytte ledninger. Alle tips mottas med stor takk.
Reef89 Skrevet Desember 25, 2014 Skrevet Desember 25, 2014 Det enkleste, fineste, og beste er nok å sette på originale lykter igjen
Torion Skrevet Desember 25, 2014 Forfatter Skrevet Desember 25, 2014 Det enkleste, fineste, og beste er nok å sette på originale lykter igjen grunnen til ekstralys er jo fordi kun originallysene ikke lyser godt nok.
Sjøbuse Skrevet Desember 25, 2014 Skrevet Desember 25, 2014 Bytte pærer eller polere reflektorer. Eventuelt nye orginale lykter. Jalla lykter har somregel en ubrukelig kvalitet og ser ut som et helvete. Jeg hadde en 97 E36 med orginale lykter. De lyste mer enn godt nok syns jeg.
Reef89 Skrevet Desember 25, 2014 Skrevet Desember 25, 2014 (endret) Nye originale hovedlamper som er latterlig billig på ebay er vel løsningen her hvis du mener de lampene over lyser for svakt. +1 til Sjøbuse egentlig. Endret Desember 25, 2014 av Reef89
eriksen76 Skrevet Desember 27, 2014 Skrevet Desember 27, 2014 (endret) Jeg har originale bosch lykter på min e36, med nye glass. Jeg syns det lyser utrolig bra! Skulle nesten tro jeg hadde ei "gul" xenon pære Ellers ville jeg gått grundig over allt av kabler elektriske feiler kan være vanskelige å synse over internett. Endret Desember 27, 2014 av eriksen76
Torion Skrevet Desember 27, 2014 Forfatter Skrevet Desember 27, 2014 Takker for tilbakemeldinger. Er ikke noe problem med lite lys fra nærlysene til bykjøring/dagkjøring, men syns det er for lite lys av de originale fjernlysene og derfor det er satt på 2 ekstra spotlys. Er stort sett kun 2-3 timer på dagtid (nord-norge og mørketid) der det er lyst ute og om jeg skal litt ut av sentrum i mørket så syns jeg det blir lite lys med kun de originale/vanlige lysene. Hadde det vært lyst på dagen hadde jeg klart meg med tåkelysene. Mange tilbakemeldinger angående å sette på originale lykter osv, men hjelper jo fint lite det om det er dårlig kontakt/brudd i ledninger/feilkoblet. Lurte vel egentlig mest på om dette kunne være typ feilkoblinger av ledninger, om det er for mye koblet på kretsen som kan føre til at det ikke er nok "trykk" til å tenne begge lykter osv. Om det er vanlig at det blir svakt lys i fjernlysene når man skrur på nærlysene eller om disse egentlig skal være helt mørk (med mindre langlys er slått på) og sånt.
Torion Skrevet Desember 28, 2014 Forfatter Skrevet Desember 28, 2014 Bruker du relé til ekstralysene? joda det er brukt relè. Det er kun ekstrabryteren som ikke er brukt at det som er på bildet. http://www.rigidindustries.com/installation-accessories/40196
kvammis Skrevet Januar 7, 2015 Skrevet Januar 7, 2015 Hvordan har du koblet deg på da? Pluss og minus til batteri og styrestrøm fra fjernlys?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå