midlertidig Skrevet Desember 25, 2014 Share Skrevet Desember 25, 2014 Så det droppet ned til -2 og 0 grader idag. Skulle en tur ut å kjøre, å da viste det seg at førerdøren ikke ville lukke seg igjen. Prøvde først å presse den litt inn men endte med at jeg bare nykket hardt nok til, å da låste den seg igjen. Men nå vil den ikke opp igjen.. like låst på utsiden som innsiden. Lurer på om det kan være noe smøring som er frosnet til? Den ene vindusviskeren streika også etter et par uskyldige turer over isen på ruta.. kan det være noe som har løsnet inni der? Er usikker på om de begge henger på samme motor, men den ene viskeren fungere ivertfall fint. (den på høyre siden) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Desember 25, 2014 Share Skrevet Desember 25, 2014 på min var det låsekassen som var full i drit. demonterte denne, vasket og smurte. så nå funker den igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
midlertidig Skrevet Desember 25, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 25, 2014 på min var det låsekassen som var full i drit. demonterte denne, vasket og smurte. så nå funker den igjen. låsekassen er den delen som holder den armen som lukker døren? ordna seg nå etter at bilen fikk varma seg litt, men spraya også inn litt silikonspray fra bakdøren. usikker på om det hjalp eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Desember 25, 2014 Share Skrevet Desember 25, 2014 det er den som låser seg i bøylen i B-stolpen. ja blir bra når det ikke er frost. jeg og begyne å spraye gugge nedi mens kassen var i døren, hjalp ikke. måtte bite i det sure eplet og demontere hele skiten for reingjøring. mens jeg sprayet wd40 / 556 inn i låsesystemet ble mekanismen satt i bevegelse.. simulerte lukke og åpne for at alt skulle vaskes reint. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
midlertidig Skrevet Desember 26, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 26, 2014 det er den som låser seg i bøylen i B-stolpen. ja blir bra når det ikke er frost. jeg og begyne å spraye gugge nedi mens kassen var i døren, hjalp ikke. måtte bite i det sure eplet og demontere hele skiten for reingjøring. mens jeg sprayet wd40 / 556 inn i låsesystemet ble mekanismen satt i bevegelse.. simulerte lukke og åpne for at alt skulle vaskes reint. var den jeg tenkte ja. kanskje det ikke er like skittent i min da, hehe. lurer på om sånn de-icer fungerer bra, så får kjøpe meg det å ha en boks 556 liggende Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Desember 26, 2014 Share Skrevet Desember 26, 2014 kansje deicer funker. men ligger nok skit og lort nedi der som er xtra kødden når kaldt.. kjøp stor boks med 556 da. og bør bruke sånn rødt rør så du kommer helt ned til driten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 26, 2014 Share Skrevet Desember 26, 2014 Ta ut låsekassen og dynk den i motorolje feks. Heng til tørk og monter. midlertidig reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
midlertidig Skrevet Desember 29, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 29, 2014 kansje deicer funker. men ligger nok skit og lort nedi der som er xtra kødden når kaldt.. kjøp stor boks med 556 da. og bør bruke sånn rødt rør så du kommer helt ned til driten Jepp, skal få gjort det! Håper det gode gammle vestlands været slår til snart også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå