Gå til innhold

[Løst] Ujevn motorgange og lampe for motorfeil

Sammoht
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. I dag skjedde det noe på motorveien. En mettallraslelyd som kom og gikk. Tenkte ikke så mye over dette, men da jeg skulle kjøre igjen etter noen timer svaiet bilen da jeg startet den. Den svaier med turtallet, og svaiingen høres også på motorlyden. Så begynte varsellampe for motorfeil å lyse. I situasjonen jeg var i måtte jeg kjøre bilen, og krysset bare fingrene for å komme hjem. Underveis kom metallyden tilbake. Hørtes ut som den kom fra drivaksel, for lyden sirkulerte sammen med farten (ikke turtallet). Etter en stund ble lyden ekstremt intens før noe ga etter og den bare forsvant. Motorlyset og svaiingen forsvant derimot ikke. Svaier på tomgang og rister noe helt enormt når turtallet økes.

Noen som har peiling på hva i huleste dette kan være?

Endret av Sammoht
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Otis: Leste du skikkelig? :P Jeg skrev ikke noe sted at coil var slitt. Det var en defekt coil. Verkstedet ville bytte alle samtidig, da en etter en kan ryke når den første har gjort det.

Sammyen: Verkstedet tok diagnosen, og fikk opp beskjed om at coil x var defekt. Jeg har ikke utskriften enda. Venter fortsatt på bilen, da de tok seg fri både nyttårsaften og 2. januar.

Endret av Sammoht
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeel. Å skifte alle coiler fordi en er defekt er fremdeles spesielt, mener jeg.

Så ja, jeg leste alt.

Min kommentar begrunnes med det du skriver, da jeg mener at det er tullete av verkstedet å si det de sier.

En coil skiftes ved behov og ikke fordi en annen er gått i stykker.

Dog så kan jeg nesten forstå at de vil gjøre det, om de er veldig billig per stykk, fordi du som forbruker kanskje sparer inn penger på å skifte alle samtidig istedenfor å komme tilbake med lignende symptomer og evt samme feil og betale dyrt for diagnosen og venting på deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da leste jeg det du skrev feil. Det jeg har lest og det de sa var at når en ryker så kan fort neste ryke. Hva det innebærer i detaljer skal jeg ikke spekulere i, men greiest å bytte alle når man først er i gang og spare seg for flere utgifter. Nå fungerer bilen, så ja: diagnose og konklusjon var korrekt.

Endret av Sammoht
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...