convertible Skrevet Desember 28, 2014 Share Skrevet Desember 28, 2014 Hei. Min E36 318 cab lekker ut kjølevann på et meget ugunstig sted.Lekkasjen kommer fra noe rør/slange arrangement som sitter montert i bakkant av motoren,dvs kloss inntil torpedovegg.Jeg kan se at det renner vann ned på gearkassen/clutch hus når jeg klemmer på radiatorslangen som går til motor.Det er klin umulig å se nøyaktig hvor lekkasjen er da det er håpløst å komme til og få sett ordentlig.Noen som har vært borti dette og som har et tips om hvor mye og hva som må demonteres for å komme til her? Det er en 1997 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet Desember 29, 2014 Share Skrevet Desember 29, 2014 Hadde samme type lekkasje på min, riktig nok E46 for en 3 ukers tid siden. Da var det ett lite plasthus som hadde sprekt. gammalt og morkent, pluss at det har vært kaldt en stund nå. plasten blir sprø i kulda. Men i hvertfall, plasthuset som sprakk er delen under nr 3 på bildet. IRL Delen kosta 107 kr hos Bavaria og mekonomen tok 1500 for å bytte delen. Gjort i løpet av dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomaleo Skrevet Desember 29, 2014 Share Skrevet Desember 29, 2014 (endret) siden du sier det er i bakkant av motor og det ikke er synlig så var det første som slo meg slangene som går under insugsmanifold nr 5 på første bildet og nr 3 på bilde nr 2 var den jeg tenkte mest på er påkoblet toppen under innsugsmanifold så den MÅ av for å se denne på e36 denne er laget i metall av noe slag på m50b20 motoren ihvertfall så at denne sprekker så er vel ikke den eneste som har sprukket isåfall? lekasje mellom denne og topp? morken slange? kan selvfølgelig være 14 eller 6 også (bilde nr 1) eller det plaststykket med 2 eller 3 slanger(avhengig om du har ac eller ikke???? skyt om jeg tar feil) som går gjennom torpedoveggen på innsugsside av motoren? lekasje der? Endret Desember 29, 2014 av thomaleo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
convertible Skrevet Desember 29, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 29, 2014 (endret) Hei og takk for svar. Såvidt jeg kan se er det del nr 3 på det nederste bildet til thomaleo som skaper problemer.Det er selvfølgelig mulig at lekkasjen er et annet sted og at vannet bare følger slanger/rør.Jeg begynte såvidt i går og demontere vindusviskerarm og dekslet til coupeluftfilter da jeg tenkte at jeg ville komme til ovenfra hvis jeg gikk ned den veien,men tvilen tok meg vel etterhvert .Tenkte derfor å høre om noen har gjort dette før jeg lager meg en masse unødvendig arbeid og ender opp med å skru ned gearkasse og clutch uansett..Det er ikke AC. Endret Desember 29, 2014 av convertible Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomaleo Skrevet Desember 29, 2014 Share Skrevet Desember 29, 2014 innsugsmanifold!! ta ut den først som sist for å komme til og da ett deksel som går rundt cupevifta som kansje må av for å komme enda bedre til men du MÅ av med innsugsmanifold:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
convertible Skrevet Desember 30, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2014 Ok,takk.Da blir det innsugsmanifold neste.. thomaleo reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå