Bmwray Skrevet Desember 29, 2014 Skrevet Desember 29, 2014 Hei. Har en 1999 modell 520i som i det siste har begynt og bruke litt olje. Kanskje 1-2dl på 1000km. Fylte på et par dl før kulda kom og kan ikke huske at det var sånn sennepsgrøt i lokket da. Nå har vinteren kommet og det er 10- her, skulle peile olja og etterfylle litt og ser at lokket har denne sennepaktige guffen på innsiden og det har rent en tynn stripe nedover inni motoren. Hva kan dette tyde på? Bilen står for det meste ute, og det har blitt en del småkjøringer i vinter. Gått 196000km og skal ha ny olje om ca 4000km. Når jeg ser på papiret etter peilepinnen er den helt normal sånn svart brun og alt virker bra. Det rare er guffa i olje lokket og at den plutselig bruker litt olje. Aldri etterfylt olje mellom skiftene tidligere. Det er ikke tegn til slik guffe i kjøleveske lokket, kun motorolje lokket så det tyder vel ikke på topp pakning heller? Takker for svar
badsha Skrevet Desember 29, 2014 Skrevet Desember 29, 2014 Du sier litt selv hva problemet er, mye småkjøring vil gjøre at bilen aldri blir varm, så igjen fører til kondens som gir denne sennep fargen
Otis Skrevet Desember 29, 2014 Skrevet Desember 29, 2014 Høres vel egentlig ut som tett veivhusventilasjon. Søk på forumet så skifter du denne.
Bmwray Skrevet Desember 29, 2014 Forfatter Skrevet Desember 29, 2014 Takk for tilbakemeldinger. Skulle helst funnet ut om det er tett eller ikke før jeg begynner å få hjelp til og bytte det. Er det noen måte jeg kan finne ut om veivhusventilasjonen er tett eller ikke?
Otis Skrevet Desember 29, 2014 Skrevet Desember 29, 2014 Ta av oljepåfyllingslokket og kjenn om det er et svakt vakum der.
gullsakar Skrevet Januar 4, 2015 Skrevet Januar 4, 2015 Ta deg en 5 mils tur med litt turtall så skal du se det forsvinner. Bytte av veivhus filter og slanger er ikke dumt som et vedlikeholdstiltak men langt fra nødvendig om du bare har litt kondens i oljelokket. En krevende jobb er det også. Litt sug fra oljelokket er helt normalt. Har du TETT veivhus system, ja da merker du det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå