Tommy Krogh Hansen Skrevet Januar 2, 2015 Skrevet Januar 2, 2015 2000 520i M52 -TUB20 Fått feilmeldinger på Veivsensor/Kamsensorer. Skal bytte disse tenkte jeg. Tar alle 3(?) I samme slengen. Hvor kjøper jeg orginaldel I Oslo? Er det en grei jobb å gjøre selv? Noe en må passé på under jobben? Noen som har gjort dette som evt har delenr på Vært inne på Skruvat og ser de har en produsent som heter FEBI, skal jeg styre unna ? Må en ta en diagnose (reset) noe etter jobb? Info taes imot med takk.
E.C. Skrevet Januar 2, 2015 Skrevet Januar 2, 2015 GSBildeler. Litt stive priser på originaldelene da, Febi er i grunn en grei alternativ produsent. Byttet kamakselsensor på M52B20, det gikk egentlig ganske greit. Ta av oljelinjen til vanosen (banjobolt) så har du 1 umbrakkoskrue i veien for å løsne selve sensoren. På den andre siden (der el-kontakten plugges inn) er det litt mer pes siden det er trangt. Må iaf av med luftfilterfoksen. Veivsensoren må man kanskje ta fra undersiden.
Espen Aass Skrevet Januar 2, 2015 Skrevet Januar 2, 2015 (endret) Jeg har handlet veivakselsensor til E34 540 her: http://bildeleksperten.no/sider/tekst.asp?side=172 Topp service, rask levering og meget lave priser. Ellers så har Koed fra rundt 500,-kr. men da tar 2 til 4 dager før du får varen. Endret Januar 2, 2015 av Espen Aass
Tommy Krogh Hansen Skrevet Januar 2, 2015 Forfatter Skrevet Januar 2, 2015 Takk for svar Dere. Skal prøve å kjøre diagnose en dag soon, titta litt igjennom servicepapirene fra alf lie motor , at den på insugssia var bytta I høst... så blir nok å byte den på eksossiden først. Hvis en får feil på Veivsensor, sliter man da ikke med å starte?
E.C. Skrevet Januar 2, 2015 Skrevet Januar 2, 2015 Kan slite med å starte med både veiv- og kamsensor. Bilen min ville ikke starte rett etter at jeg byttet sensoren, men det kom seg etter 5 minutter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå