Julian Sommer Skrevet Januar 5, 2015 Share Skrevet Januar 5, 2015 Hei! Jeg trenger hjelp, og det er skikkelig krise! Jeg skal ha bilen min på verksted imorgen, og når jeg skulle sette den på lading i sta så får jeg ikke låst opp bilen!Den har stått låst i ca 1 mnd nå. Jeg har prøvd sentrallåsen med begge nøklene jeg har, og det er null reaksjon. Prøvde å låse opp med nøkkelen i døra, og "låseknotten" går bare halvveis opp (tror jeg, ser slik ut...). Prøvde å ta opp døra når jeg fikk "låseknotten" så langt jeg fikk den (vridde nøkkelen så langt det lot seg gjøre), og den sitter dønn.. Det er tight om timene på verkstedene rundt her, og jeg har time 08:00 imorgen tidlig, så rekker ikke stikke innom bmw eller noe før timen.. Noen som har noe forslag til hva jeg kan prøve, eller hva det kan være ? Takker for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Januar 5, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2015 Bilen er en BMW e46 320d 2000mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Aass Skrevet Januar 5, 2015 Share Skrevet Januar 5, 2015 Bilen er en BMW e46 320d 2000mod. Batteriet sitter vel i bagasjen på denne? Kjenner ikke 3 serie så godt. Har du prøvd og låse opp bakluka med nøkkel? Eller har du prøvd og låse opp passasjerdøra? Er vel nøkkellås der også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Januar 5, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2015 Er kun nøkkellås på førerdøra.. Så er kun der jeg kunne fått den opp uten sentrallåsen. Fått råd om å ta av ene nyra for å få opp låsewieren til panseret, for så å sette bilen på lading og se om sentrallåsen fungerer da.. Virker jo logisk, men. Rart den ikke vil låses opp når jeg putter nøkkelen i døra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Aass Skrevet Januar 5, 2015 Share Skrevet Januar 5, 2015 Er kun nøkkellås på førerdøra.. Så er kun der jeg kunne fått den opp uten sentrallåsen. Fått råd om å ta av ene nyra for å få opp låsewieren til panseret, for så å sette bilen på lading og se om sentrallåsen fungerer da.. Virker jo logisk, men. Rart den ikke vil låses opp når jeg putter nøkkelen i døra Det som er problem med fjernstyrt sentrallås. Man bruker ikke nøkkellåsen, og da har denne en tendens til og irre. Har du prøvd med låsolje, WD40 eller CRC565 for og rense låsen? Kansje du får lirket opp låsen etter noen forsøk med nøkkel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lierbimmer Skrevet Januar 5, 2015 Share Skrevet Januar 5, 2015 Tom for strøm? Jekk opp bilen og få på en ladekabel mot starteren. Skal gå en kabel ditekte fra batteriet mot denne. Eventuelt ring falken og be de komme. De har nok noen triks. Er bare nøkkellås på førerside på disse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet Januar 5, 2015 Share Skrevet Januar 5, 2015 Får du åpnet bagasjelokket med nøkkelen, alså fysisk i låsen? Har du nedfellbare bakseter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enes Yakici Skrevet Januar 5, 2015 Share Skrevet Januar 5, 2015 Forrige uke hadde vi problemer med og låse opp bilen til en kompiss av meg, en bmw 525ia 1999 modell.Vi fikk ikke til og åpne den noen steder.. Jeg tokk og plukket ut blinklysa på skjermen ( venstre side) kuttet ledningene og ga strøm fra en hjelpebatteri. Pluss på den ene og minus på den andre. Deretter trykket jeg knappen for og låse opp og den kom med engang!Hadde jeg vært deg hadde jeg prøvd det trikset. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg