b0bla Skrevet Januar 7, 2015 Share Skrevet Januar 7, 2015 Har kommet over en BMW e90 318D fra 2006. Bilen har trillet 135 000 km og har komplett servicehefte. Planen er å dra å se på den og prøvekjøre den i morgen. Er det noe spesielt jeg bør se etter? Skal man være obs på turbo og registerkjede? Tar i mot alt av tips! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Januar 7, 2015 Share Skrevet Januar 7, 2015 Turbo og DCS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
b0bla Skrevet Januar 7, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2015 Turbo og DCS Takk for svar! Hvordan får jeg kontrollert turboen bortsett i fra å kjenne på draget? Hva pleier problemene med DCS å være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Januar 7, 2015 Share Skrevet Januar 7, 2015 Nei har bilen gått ca 120.000 uten turbobytte evntuelt ille skiftet veivhusfilter så burde det lyse noen lamper. Da er den nok på vei ut da det er svakhet på disse bilene. DSC er traction controll pumpa som kan gå, så den er det 50/50 sjanse på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Januar 7, 2015 Share Skrevet Januar 7, 2015 (endret) Har kommet over en BMW e90 318D fra 2006. Bilen har trillet 135 000 km og har komplett servicehefte. Planen er å dra å se på den og prøvekjøre den i morgen. Er det noe spesielt jeg bør se etter? Skal man være obs på turbo og registerkjede? Tar i mot alt av tips! Dette er den "gamle" motoren, og har ikke problemer med register. Turbo er heller ikke noe større problem på disse, men som med alle biler så vil dårlig vedlikehold slå tilbake før eller siden. Min 1-serie, som jeg solgte i høst. Var gått 232 000km, stadig med original turbo siste 25 000 km som omprogrammert. Altså med riktig vedlikehold, så er ikke km noe problem på disse motorene. Endret Januar 7, 2015 av CrZyWiz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
b0bla Skrevet Januar 9, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2015 (endret) Takk for svar!Bilen ble solgt til en annen person... Er det noen som har erfaring med 318i (129hk)? Er den veldig slapp å kjøre?Forstår at den er slappere enn hva dieselversonen er... Endret Januar 9, 2015 av b0bla Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Januar 9, 2015 Share Skrevet Januar 9, 2015 Det er ingen racer nei, men holder fint til vanlig kjøring. Dvs holder fint følge med trafikk, og kan ta normale forbikjøringer. 318d før facelift er heller ingen racer, så en slik 129hk vil nok ikke være så veldig langt unna. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå