Simentp Skrevet Januar 8, 2015 Share Skrevet Januar 8, 2015 (endret) Hei! Har en BMW E39 523ia, 1996 mod. med kjøleproblemer, det var da jeg var ute å kjørte igår at jeg fikk opp feilmeldingen at at det var lite vann på bilen samt at tempraturen skjøt i været, fikk stanset, kjølt den ned og kjørte til en kompis som bodde i nærheten og parkerte der, fylte på vann og parkerte den der over natta. Vet ikke hvordan vannet forsvant, kunne ikke se noen tydelige lekkasjer. Hentet den så idag, kjørte den hjem men det jeg merket var at varmeapparatet ikke funket, har ikke trykk på vannet fra returen på radiatoren. Enda det er mye vann på bilen får jeg enda feilmelding om at jeg må sjekke nivået. Når jeg kjørte i rundt 60-70-80 km/t så virket det som tempraturen lå jevnt på midta, men når jeg sto stille i lyskryss steg tempraturen igjen. Noen som har noen ideer hva dette kan være? Har sjekket olja og virket ikke som det er noe vann i den som jeg kunne se, kan det skyldes vannpumpe eller viskosekoblinga? Evt noen som har innspill på hvordan dette kan bekreftes på noe slags måte? Setter pris på innspill Endret Januar 8, 2015 av Simentp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 8, 2015 Share Skrevet Januar 8, 2015 Både vannpumpen og viskosekoblingen, muligens termostat også. Viskosekoblingen er grei å sjekke da, bare prøv å stoppe den med feks en avis. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sammyen Skrevet Januar 8, 2015 Share Skrevet Januar 8, 2015 Vil tru vannpumpa eller termostat eg og.Det er ingen ulyder frå vannpumpa? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simentp Skrevet Januar 8, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 8, 2015 Da har jeg vært ute og prøvd litt, bilen virket som den gikk fint på tomgang men null varme i varmeapparat, viskosekoblinga er nok gåen da jeg klarte å holde vifta igjen med ett blad, det jeg merket var at bilen sluuukte vann, fylte opp beholderen før jeg startet men iløpet av 10-15min tid så var alt borte, kan ikke se noen synlige lekkasjer heller. Men igjen har ikke trykk værken før eller etter vannpumpa :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sammyen Skrevet Januar 8, 2015 Share Skrevet Januar 8, 2015 Viskekoblinga er fort å bytte og ikkje så altfor dyr Klarer det fint på ein kveld, kan vel finne DIY på det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simentp Skrevet Januar 8, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 8, 2015 Viskekoblinga er fort å bytte og ikkje så altfor dyr Klarer det fint på ein kveld, kan vel finne DIY på det? Den er grei nok, er vannet jeg er mest redd for :\ Sjekka oljepinnen og oljenivået har ikke steget/sunket noe og var ikke noe tegn til vann i olja, en plass må jo vannet gå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sammyen Skrevet Januar 8, 2015 Share Skrevet Januar 8, 2015 (endret) Hmm. kan jo lekke ut av motor.Parker feks i ein garasje og legg papp under så kan du sjekke det fort.Veit om ein kar som hadde trykkproblem og fekk lekkasje i radiator.Var minimal pissestråle frå radiator som var meget vanskelig å sjå Endret Januar 8, 2015 av Sammyen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simentp Skrevet Januar 9, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2015 Prøver å bytte vannpumpe og termostat imårra så ser jeg hva som skjer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå