Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallous! Har en e36 ZF kasse med delenr: 1053401089! Kassen mangler då denne lappen som er farget utifra hvilken olje som skal på den.. Så noen som kan hjelpe meg med hvilken olje eg skal ha på denne? :)

Skrevet

Det er vel en 5HP18, men de kan ha både svart og grønt skilt. Er du helt sikker på at det er borte?

Hos meg er skiltet litt bortgjemt på høyre side, samt at jeg mener å huske at pluggen nederst har en gummihette i samme farge som skiltet.

Skrevet

Det er vel en 5HP18, men de kan ha både svart og grønt skilt. Er du helt sikker på at det er borte?

Hos meg er skiltet litt bortgjemt på høyre side, samt at jeg mener å huske at pluggen nederst har en gummihette i samme farge som skiltet.

Så det manglet en firkant på høyre side, men kan ta å sjekke pluggen :)
Skrevet

Var ute å så no, skiltet mangler.. Og var ikke noe hette på pluggen.. Pluggem var svart om det har noe og si.

Har ikke reg nr då eg har kjøpt kassen løst ;)

Skrevet (endret)

Sort merke skal ha Dexron III, grønt merke skal ha LT71141/Lifeguard 5. http://www.pakelo.com/en/project/4515-00-02_eng/

oppfyller f.eks. både Dexron III og Lifeguard 5 spesifikasjonene.

Jeg har tilfeldigvis 7.5 liter av den olja til overs, etter at jeg valgte å bruke ene bilen som delebil. Kan selge den til deg for 650,- inkludert frakt.

Endret av jonka
Skrevet

lierbimmer: hjelper jo ikke helt den der, ettersom det er bare modeller fra Nord Amerika som er oppgitt der.

Den 320i'en som er nevnt der er antaglivis utgaven for Canada (med M50), ettersom USA ikke hadde en 320i E36, samt at amerikanerne brukte hovedsakelig andre kasser enn ZF i 3-serien. Det stemmer også med at tabellen oppgir sort plate som standard for 320, mens min 320 har grønn. Siden kassen ble kjøpt løst så må man nesten vite fra hvilken bil om man skal prøve å gjette noe mer.

Ellers så er vel prisen på olje, filter og ny pakning skummelt nære prisen på en tilsvarende brukt kasse.

Så om man har muligheten/gidder å bytte kassa om den skulle rase pga feil olje har man jo 50% sjanse.

Fyll i så fall en av de godkjente oljene og ikke olje for manuellkasse.

Skrevet (endret)

Merkelappen er vekk :( ser ett firkantet merke hvor den har vært..

Hvorfor "Fyll i såfall en av de godkjente oljene og ikke olje for manuellkasse"? Er en manuell kasse ;)

Endret av WilliamW
Skrevet

Det ble jo litt krøll, fikk for seg at du hadde en automatkasse etter at jeg prøvde å slå opp nummeret du kom med.

Da er nok saken noe annet. Utifra denne her fra ZF kan du slenge på f.eks Castrol Syntrans B 75W på det meste av manuelle girkasser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...