Redsent Skrevet Januar 13, 2015 Share Skrevet Januar 13, 2015 Hei Har en 2001-modell E39 (m54b22) som skal på EU i løpet av Mars og tenkte dermed å få renset opp litt i feil på den. 1: Kjørte hjem i dag og plutselig slo brems, ABS og DSC-varsel ut. DSC slukket ikke, men det gjorde de andre. Koblet meg opp med BMW-scanner og fikk feil på pre charge pump. Har tvangskjørt pumpa (og den fungerer) samt sjekket sikringene i hanskerommet og de er hele. Noen som har idé hva jeg bør gjøre videre? 2: Den fusker fælt på tomgang under kaldstart. Plugget inn i går og fikk feiltenning på sylinder 5 under kaldstart og feiltenning samt tenningskutt på sylinder 6, pluss short spark length. Byttet coil 1 med 6 og 2 med 5, samt byttet plugger. Fikk da "short spark length" på sylinder 1, som tyder på at en coil er gåen, men har fremdeles de to samme feilkodene på sylinder 6. Da er både plugger og coil "byttet" så noen som har peiling på hva å se på nå? 3: Bilen bruker vann. Temmelig mye vann. Med daglig bruk bør jeg fylle på en liter i uka. Har byttet radiator, slange til ekspansjonstank samt slange fra elektrisk vannpumpe og bakover, for de viste tegn på slitasje (og radiatoren lakk..) Luftet den et antall ganger uten hjelp etter dette. Noen typiske steder den lekker? Jeg klarer virkelig ikke se noen steder som det renner kjølevæske. Men jeg har ikke slagg i oljepåfyllingen, ikke brunt i kjølevæska og ikke bobler heller, så jeg er skeptisk til toppakningen. Takker for alle svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 13, 2015 Share Skrevet Januar 13, 2015 1. Fikk du ikke fjernet feilkodene med bmw scanner, eller kom pre-charge pump tilbake? 3. Det har vært snakket om en kjøleslange under innsuget, mulig det lekker der? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Redsent Skrevet Januar 14, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2015 (endret) 1: Med en gang jeg slettet feilkodene så kom pre-charge pump tilbake. 3: Den aktuelle slangen er allerede byttet. Edit: dsc lyset kommer kun på når motoren er god og varm. Abs-modul? Endret Januar 14, 2015 av Redsent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå