sAlnes Skrevet Januar 15, 2015 Skrevet Januar 15, 2015 Heisann! abs og antispin lyser selfølgelig på min e39 520. fikk først verksted til å ta dignose fant ut at det var høyre foran som var noe gale med, byttet både føler og hjulager i håp om at den skulle ordne seg noe det ikke gjorde. tok dignose selv og samme kom opp prøvde å slette lysene. lysene forsvant men kommer opp igjen med en gang jeg begynner å kjøre. Så noen osm har vært borit det samme. eller noen som vet hva mer som kan være feil. Takk på forhånd
Sammyen Skrevet Januar 15, 2015 Skrevet Januar 15, 2015 (endret) Etter du sletta kodene kom det opp samme feil, framme høgre, når du startet å kjøre?Ta ut føleren og vask skikkelig kontaktflatene.Kjøpte du ny føler eller hadde du brukt liggende? Endret Januar 15, 2015 av Sammyen
Monte Skrevet Januar 16, 2015 Skrevet Januar 16, 2015 Fikk samme problem på min når jeg byttet lager (hub) på min, følger tråden din å se om jeg kan bli noe klokere
sAlnes Skrevet Januar 16, 2015 Forfatter Skrevet Januar 16, 2015 (endret) Etter du sletta kodene kom det opp samme feil, framme høgre, når du startet å kjøre? Ta ut føleren og vask skikkelig kontaktflatene. Kjøpte du ny føler eller hadde du brukt liggende? ja samme feil som kom opp, men skal prøve å få vasket kontaktene skikkelig får håpe det hjelper. Endret Januar 16, 2015 av salnes34
quandt1960 Skrevet Januar 16, 2015 Skrevet Januar 16, 2015 E39 har hyppigere feil på ABS modul enn andre BMW'r. Jeg hadde meg en lang runde på det med min gamle E46 og prat med min BMW mekaniker. Da var det heldigvis føleren høyre bak som også tok ut ASC. Det at din ASC er gåen når høyre føler framme er gåen får meg til å mistenke modulen. Prosedyren hos BMW er først å bytte føler så skal du kjøre en 10-30km og hvis feilen dukker opp igjen er det høyst sannsynlig modulen. Jeg har noen sånne liggende hjemme og har knotet litt med elektronikken på de, det jeg oftest ser er korrosjon på kontakter (grønnhvitt pulver), dette gir deg lett en heftig feilkode og defekt ABS/ASC. Evt. kan det være internt i modulen. Disse er dyre i anskaffelse men kan veldig ofte repareres for en billig penge. Hvis det er modulen kan du google litt etter billige verksted som også gir deg garanti på jobben. Du sender den inn selv og får den tilbake i posten.
sAlnes Skrevet Januar 16, 2015 Forfatter Skrevet Januar 16, 2015 E39 har hyppigere feil på ABS modul enn andre BMW'r. Jeg hadde meg en lang runde på det med min gamle E46 og prat med min BMW mekaniker. Da var det heldigvis føleren høyre bak som også tok ut ASC. Det at din ASC er gåen når høyre føler framme er gåen får meg til å mistenke modulen. Prosedyren hos BMW er først å bytte føler så skal du kjøre en 10-30km og hvis feilen dukker opp igjen er det høyst sannsynlig modulen. Jeg har noen sånne liggende hjemme og har knotet litt med elektronikken på de, det jeg oftest ser er korrosjon på kontakter (grønnhvitt pulver), dette gir deg lett en heftig feilkode og defekt ABS/ASC. Evt. kan det være internt i modulen. Disse er dyre i anskaffelse men kan veldig ofte repareres for en billig penge. Hvis det er modulen kan du google litt etter billige verksted som også gir deg garanti på jobben. Du sender den inn selv og får den tilbake i posten. Verkstedet som fikset abs føleren og hjullageret mitt foreslo dette hos et verksted i Sverige som gjorde jobben for en billig penge, men ulempen sa de var at de hadde dårlige erfaringer med frakt til og fra da dette hadde tatt utrolig lang tid. Men visst dette er tilfellet så trodde jeg det skulle komme en annen feilmelding på diagnosen. Men takk for svar kommer ikke på andre aktuelle feil akkurat nå så skal prøve å få skaffet en ny modul. Ble mer overbevist på at det kan var modulen som har att kvelden.
Trond H. Olsen Skrevet Januar 16, 2015 Skrevet Januar 16, 2015 Er et firma i Norge som fikser dette. Actronics heter de http://www.actronics.eu/nb/ Brukte de på instrumentpanel på en Volvo V70. Tok ikke lange tiden, 1 uke fra vi sendte den til vi fikk den igjen.
sAlnes Skrevet Januar 18, 2015 Forfatter Skrevet Januar 18, 2015 Er et firma i Norge som fikser dette. Actronics heter de http://www.actronics.eu/nb/ Brukte de på instrumentpanel på en Volvo V70. Tok ikke lange tiden, 1 uke fra vi sendte den til vi fikk den igjen. Hvordan er de med prisen da? De så jo veldig bra ut, kommer nok til bruke disse om de ikke er altfor stive med prisen.
Trond H. Olsen Skrevet Januar 19, 2015 Skrevet Januar 19, 2015 Prisen varierer alt etter hvilket produkt som skal repareres. Men for rep av nevnte kombiinstrument kom dette på 1600,- eksl moms
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå