Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Skal bytte bærarmer i helgen men ser eit lite problem. Nr 7, mutteren på traversen, ser eg frå motorrommet men den er vinklet inn mot motor (M54b22). Kan jo bruke forlenger på forlenger og eit ledd på enden men det blir tungvint og lurer på om det faktisk går.
Har hørt det skal være mulig å komme til med fastnøkkel ein plass, men noken som har tips eller erfaring dei vil dele? :D

post-49688-0-93302800-1408729672.gif

Endret av Sammyen
Skrevet

Eg har vert under og sett men fann ikkje plass nok til nøkkelen, men dette var jo når "Nina" sto på sitt verste og eg manglet godt lys. 
Får satse på eg berre har blingset

Skrevet (endret)

Tar ein av dekselet (7stk stjerneskruer) under motor er det god tilgang med fastnøkkel som du nevnte. Bruke nøklene med skralle i enden og det sparte meg lang tid siden du får ca kvart runde før du må av og på muttern igjen med vanlig :P

Anbefaler å skru foring fast i bilen før du skrur oppigjen den nye bærearmen. (NV 16)
Deretter entre muttern i motorrommet (NV 22) før ein entrer og strammer den bak bremseskiven (NV 19) Jekk under denne.
Då er det bare å stramme den i motorrom med jekk under denne også så er du i havn :)

Ein kjem til den 22" i motorrommet ovenfra på førerside med skralle og bøttevis med forlengere, men må ha ledd i enden!

Endret av Sammyen
Skrevet

Er det ikke umbrako i senter av boltene på bærearmene?

Med umbrako får du vel mothold slik at du slipper å jekke opp boltene fra undersiden (forutsetter fastnøkkel eller kombinøkkel).

Skrevet (endret)

Det er umbrako ja men eg synest det er lettere å bare skli under ein jekk til :)
Med tanke på plass så går det fortere med jekk så lenge du har ein tilgjengelig

Endret av Sammyen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...