Gå til innhold

BMW X5 E53 3.0d automat - Drivaksling


Bu11etman
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har knittrelyder ved sving og gasspådrag, så jeg renger med at drivakselknuten er defekt/sliten? Ser at det finnes komplette drivaksler fra ebay UK, Tyskland eller USA som kommer på ca 2500,- inkl mva og frakt for begge sider. Uoriginalt men nytt. Står at de passer alle motortyper flere steder, men GS bildeler oppgir andre lengder enn de utenlandske gjør. Det ser ut til at begge skal matche originalnummer.

 

GS lengde - ebay lengder

 

Høyre: 994mm - 969mm

Venstre: 609mm - 588mm

 

Mitt spørsmål er hvem har rett? Passer begge?

 

http://www.ebay.co.uk/itm/2x-BMW-X5-E53-front-L-R-Complete-Driveshaft-NEW-/150561981870?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item230e3185ae

 

http://www.ebay.com/itm/Antriebswelle-BMW-X5-E53-3-0-d-184PS-vorne-rechts-Lange-994-mm-/321612876552?pt=DE_Autoteile&hash=item4ae19f0b08

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ha delenr. 31607565314 og 31607565313

Som du ser som ref. i den linken du la ved passer de i cross ref. http://www.ebay.co.uk/itm/2x-BMW-X5-E53-front-L-R-Complete-Driveshaft-NEW-/150561981870?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item230e3185ae

 

Du får opp forskeligge lengder da det har kommet en oppdatert utgave(forsterket ytre drivknute) men så lenge du bytter hele drivakslen passer den. De går om verandre på alle x5  

Endret av bmwmaxi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode svar. Fant en video her av 4.4liter akselskift. Noen som har noe formening om det er helt likt på 3.0d ? Skal bestille akslingene og prøve å dele mine erfaringer i etterkant.

<- E53 4.4 drivaksel bytte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regna med det til den prisen. Holder de noen år så er de verdt det. Koster 7500 for en side på BMW norge som BMW usa tar 499$ for, ikke at DET var noe overraskelse. Prøver å finne noe som kan sendes fra UK eller tyskland for hurtig forsendelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er likt på alle.

De fleste jeg har byttet på var det mellom 170000-220000km og flere av de har nå godt 130000-150000 nå uten at de har gitt opp, selv om det er China.

Det som ofte tar det nye settet fortere er siden viskose lamellene i fordelings kassa begynner og brenne seg sammen. Noe som øker belastningen på drivverk. Eller den har vært på EU kontroll hvor dem har brukt vanlig 2 hjul bremse tester isteden for 4 hjul tester.

Det eneste du bør sette over fra de gamle akslingene er den c-ringen/ låsingen som sitter på den delen du dytter inn i fordelings kassa. De china greiene har en tendens til og brekke i to og da havner den i diffen.

Har sett en på finn som selger dem for ca 1600,- kroner stykk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...