Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Håper noen her har peil på diesel.

Det gjelder en E39 525TDS M51d25. 1999.

Begynte med at den ikke ville starte når det var kaldt.

Startet alltid ved bruk av motorvarmer.

Skiftet glødeplugger (kjøpt på ebay), uten at det hjalp.

Målte 10,3 volt til samtlige plugger ved gløding.

Tok ut igjen en av pluggene for å se, og den var smeltet på tuppen. Kjøpte da nye denso plugger, som jeg satte inn.

Startet opp og kjørte en tur.

Dagen etter startet den bare såvidt, med motorvarmer!

Siden har jeg ikke fått start.

Kan kjinne i flere minutter, motoren går da lett rundt og det kommer grå/svart eksos, men stopper da jeg slutter å kjinne....

Nytt dieselfilter.

Kommer diesel fram til pumpa.

Løsnet på et dyserør, kommer diesel der også...

HJELP!

Sorry langt innlegg...

Endret av MariusBekkelund
Skrevet

Velkommen til bimmers! :D

I ditt tilfelle så er diagnose neste skritt! 
Ellers blir det bare tipping herfrå :P

Det er ingen lys i dashet?
Når bilen gjekk var det tapt motorkraft eller uvanlig risting?
Var den lika turtallvillig som før?

Skrevet

Har prøvd litt til i kveld.

Skrudde ut ene dysa, og satte på dieselrøret, da spruta det ut diesel som normalt, ved kjinning.

Konkluderer da med at pumpa produserer nok trykk.

Hva i herrens navn kan det være da?

Skrevet (endret)

Skal gi deg et par tips siden du er ny her på forumet, 

 

Ingen kan gjette hva som feiler bilen din når du kommer med så lite info som du gjør.  Du må ta en diagnose og få lest ut eventuelle feilkoder. Det ligger en dieseltråd med flere hundre sider, den er laget av TRF som har svært mye kunnskap om Bmw dieselmotorer og den første siden inneholder mye nyttig info om feilsøking på dieselmotorer som ikke virker. 

 

Til slutt bruk søkefunksjonen i forumet. Du er ikke den første med startproblemer for å si det forsiktig, mange her inne på forumet er leie av å svare på de samme spørsmålene flere ganger i uka og derfor uteblir også responsen. 

 

Lykke til

Endret av Hpi
Skrevet

Btw.

Sålenge ingen kunne "gjette" hvorfor bilen ikke ville starte, skal jeg komme med fasiten:

Feil timing på pumpa.

Vridde pumpa litt mot klokka, og bilen starta med en gang.

Antar det kommer av strekt registerkjede..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...