Gå til innhold

Wazu's 94 320i cabriolet (Stoor update, masse bilder 12.06)

Wazu
 Share

Anbefalte innlegg

@bimmerfun: Har ikke testet det med forsterkerne som skal stå i bilen enda, men koblet det til hjemmkino-receiveren for å teste at alt fungerte, og det hørtes veldig bra ut.

@robin94: Jeg gjorde det på første e36'en min, og kan egentlig ikke anbefale det. Det blir alt for mye kabler under listene, slik at det ikke er plass til å klipse de skikkelig på plass etterpå, og de kommer til å sitte løst på, og hoppe av bare du er såvidt borti de. Var ihvertfall det som skjedde med meg. Er mye bedre å ha de under midtkonsollen synest jeg, mindre arbeid, og godt med plass under der til alt av kabler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått gjort litt i dag i finværet, og før helgen. Skulle koble på forsterkeren til anlegget her på torsdag, men tror det må være noe fuktskade i den etter å ha lagt i reservehjulsbrønnen på gamlebilen i 5 år, for når jeg koblet den på strøm kom det røyk ut fra den :P. Så midlertidig koblet jeg til en billig 5-kanals forsterker slik at jeg har lyd. Ble meget bra, så veldig fornøyd der. Ligger bare i bagasjerommet foreløpig (stroppet fast i reservehjulet så det ikke skal skli alle veier), men skal lage til skikkelig montering når jeg får ordnet cab'en og får på igjen trekket i bagasjerommet.

Og i dag, siden det var fint vær, begynnte jeg å vaske soft-top'en. Den fungerer som sagt ikke, usikker på hvorfor, men derfor har den bare lagt foldet vekk i rommet sitt siden den sluttet å fungere, hvertfall over ett år i følge forrige eier. Så Tenkte jeg skulle ta den ut i dag og gi den en god vask/rens, og kanskje se litt på hvorfor den ikke fungerer også.

Etter å ha lagt foldet vekk såpass lenge, litt fuktig, så var det kommet en god del mugg på trekket, både inni og utvendig. Lite delikat:

post-41849-0-73337600-1426958081_thumb.j

post-41849-0-84187000-1426958115_thumb.j

post-41849-0-72443400-1426958163_thumb.j

Absolutt ikke noe jeg har lyst til å kjøre rundt med :). Så da var det fram med masse varmtvann, såpe, tekstilbørste og cab-rens. Etter MYE vasking og gnukking ble resultatet mye bedre. Skal nok vaske den mer senere, og har også kjøpt cab-imprignering, for å sikre at den er vanntett, skal legge det på før jeg tar i bruk toppen.

post-41849-0-11567400-1426958340_thumb.j

post-41849-0-31057700-1426958381_thumb.j

post-41849-0-34373200-1426959089_thumb.j

post-41849-0-68755000-1426958414_thumb.j

post-41849-0-27333000-1426958465_thumb.j

post-41849-0-37784000-1426958515_thumb.j

Lot den stå lenge i solen og tørke når jeg var ferdig, og kjørte også en lengre kjøretur. Ett skritt nærmere å bli klar til sommeren. Må bare finne ut av hvorfor taket ikke fungerer. Skjer absolutt ingenting når jeg trykker på knappen til taket. Har lest masse rundt på nettet for å prøve å finne ut hva det kan være. Det er visst en sikring i bagasjerommet jeg ikke har sjekket enda, håper den er gåen. Ellers har jeg koblet strøm rett på begge motorene, og de virker fint. Men iom at ingenting skjer, og det ikke er noen lyder, så tyder det jo på noe elektrisk etter min mening, enten en sikring, et rele eller noe slikt. Tenker å kanskje levere den på verksted så de kan ta diagnose av cab-modulen, hvis ikke jeg finner ut av noe selv.

Endret av Wazu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var en liten pakke klar til henting hos GS, nemlig nye fuktsperrer til framdørene. En av de tidligere eierne har erstattet den med utklipp av en svart søppelsekk, noe jeg ikke hadde planer om å gjenta. Så her ble det bestillt skikkelige saker.

Veldig rett fram, festet med tec7, lot det tørke litt og klipset på dørpanelene. Endelig komplett interiør igjen, herlig.

Fuktsperre

post-41849-0-57030500-1427217988_thumb.j

Nye klips til døren:

post-41849-0-97931900-1427218003_thumb.j

Fuktsperre montert:

post-41849-0-80675700-1427218048_thumb.j

Dørpanel montert:

post-41849-0-17795300-1427218059_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Vært rolig her den siste måneden. Har jobbet ganske mye, så ikke helt tid til å gjøre for mye med bilen. Men har bestillt litt deler, så når jeg får tid blir det å skru litt.

post-41849-0-85967600-1430477758_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alltid kjekt me nye deler. Spørs bare når jeg har tid til å bytte de. Ble sinnsykt stor forskjell på rensen av cab'en ja :D

Fikk gjort litt småtteri i finværet i dag. Vasket bilen skikkelig utvendig, det gjør jo alltids godt. Fikk byttet over girkulen fra gamlebilen, Mtech kule i skinn med lys. Den orginale satt sinnsykt godt fast, plasthylsen inni girkulen hadde løsnet, og satt som limt fast til girstangen. Så den måtte faktisk meisles av :D. Men nå er gromkulen på plass. Byttet også luftfilter, siden det er kjapt og greit gjort. Og når solen forsvant på kveldingen imprignerte jeg soft-topen, kjekt å ha det gjort. Og jeg kjørte en langt crusietur med taket nede tidligere på dagen, herlig :).

Ny vs gammel girkule. Ledningsnettet til lyset hadde jeg allerede koblet til når jeg hadde fra hverandre interiøret tidligere i vår, så her var det bare å smokke den på og plugge i.

post-41849-0-96737300-1430505836_thumb.j

Tok en skikkelig utlufting av bilen, og smurte opp alle pakningen rundtom med silikon også.

post-41849-0-23742200-1430505940_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke bare cab motorene som er løst ut da? er en strop under baksete som kan dras i for og løse ut cabben om den skal være defekt. jentungen  her i huset fant den i min cab en gang, finner video på youtube om hvordan sette de på plass igjen ;) bavaria her i byen viste ikke hvordan det skulle fikses og mente man måtte ha nye motorer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robin94: Brukte Renovo Ultra Proofer. Får se om det er gode greier eller ei neste gang det har regnet :D

Spiff: Hadde det bare vært så enkelt :D. De er koblet til, selv om jeg må løse de ut hver gang jeg skal ha opp taket manuelt :/. Har sjekket de mest åpenbare feilene, som at motorene fungerer, og har prøvd å følge diverse youtubeguider på hvordan man skal resette soft-top'en uten hell. Så det blir nok til at jeg prøver å få den på diagnose hos merkeverksted en gang jeg har tid. Bare håper det ikke er noe for dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...