Sørlænding Skrevet Januar 19, 2015 Skrevet Januar 19, 2015 Nå har den forbanna dritt vinterbilen kommet opp med enda en feil. Den lader ikke slik som den skal. Bytta batteriet for en god uke sida, og kjørte helt topp da. Kjøpte meg en sånn "booster" for sikkerhetsskyld da den hadde startproblemer tidligere (bytta starter osv), men nå begynner lysene og alt å gå dårlig etter 5 min kjøring, så begynner den å fuske noe inni satan også dauer den etterhvert. Starter normalt på tenninga igjen etter å ha brukt denne boosteren. Så tar jeg den ut og kjører i atter 5 min til før det samme skjer igjen. Batteriet er nå temmelig flatt tipper jeg da det viser tegn til at det må lades ("viser ikke grønt lenger men svart" oppå det). Har ikke målt noe enda da vi just merket dette nå så.. Noen idèer på hva det høres ut som? Dynamo? Spenningsregulator? osv osv..
E.C. Skrevet Januar 19, 2015 Skrevet Januar 19, 2015 Mål spenninga over polene på batteriet når bilen står stille og når motoren er i gang (til å begynne med). Sjekk evt at det ikke er noe synlig korrosjon på kablene fra dynamo som fører til dårlig kontakt. Sørlænding reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå