Zubair Saeed Skrevet Januar 22, 2015 Skrevet Januar 22, 2015 Hei alle sammen. Jeg har lest mye rundt for og skjønne helt hva som feiler bilen min. jeg har en BMW E39 520i M52 1999 modell. den har kjørt ca 350.000 km jeg skjønner ikke meg helt på den, jeg har tidligere fått tatt en diagnose på bilen, og fikk feil på lambda sonde bank 2 syl 4-6 , jeg byttet denne ut (har ikke fått slettet feilkodene med diagnose igjen etter bytte av lambda-sonde) men den har ikke endret seg noe drastisk. Problemet er : Når bilen står over natta eller når motoren blir kald så starter bilen fint opp i det jeg vrir nøkkelen, men turtallet går alt fra 1000,til 500 omregninger også begynner den og små fuske før den dør ut helt. Når jeg da igjen vrir nøkkelen om så starter den fint igjen, turtallet går opp til 1000 omregninger, ned til 500 igjen også begynner den sakte å fuske før den dør ut igjen. bilen er fin å starte igjen, jeg må starte den om igjen kanskje 3 ganger, gi litt pådrag så turtallet går høyre opp enn 1000 omregninger, sånn at motoren kan bli litt varm. For det har seg sånn at når bilen er god og varm så fungerer den uten og stoppe på lav turtall (som oftest, har opplevd at den har stoppet i veikryss 2-5 ganger) Har også lagt merke til at når bilen er kaldstartet og jeg trykker gasspedalen veldig forsiktig ned så høres det ut som bilen suger inn for mye luft og dermed detter turtallet til null og bilen dør ut. Det gjør den ikke når den er varm. Når bilen er varm, kjører den ganske så bra, merker at den akselerer tregt når man trykker gasspedalen i bunn. Jeg håper noen kan gi meg noen kloke svar her.
turbina10 Skrevet Januar 22, 2015 Skrevet Januar 22, 2015 Kjøp kamsensor og ny lmm på old.koed.no så er nok problemet borte.
Zubair Saeed Skrevet Januar 22, 2015 Forfatter Skrevet Januar 22, 2015 Takk.. Er ikke LMM veldig dyrt..? Skal jeg prøve å rense den først evt? Noen fler som kan peke ut no feil her?
Zubair Saeed Skrevet Januar 22, 2015 Forfatter Skrevet Januar 22, 2015 Forresten så ble luftmassemåler byttet ut av tidligere eier 25.12.13.
Zubair Saeed Skrevet Januar 22, 2015 Forfatter Skrevet Januar 22, 2015 Har tatt en video. Så noe olje som hadde rent over beholderen (se video)
turbina10 Skrevet Januar 22, 2015 Skrevet Januar 22, 2015 Ja prøv å rens måleren først, men være veldig forsiktig eg har knekt sensoren inni 2 ganger når jeg skulle rense den. Også kamensor kan nok være feilen eg hadde lugging i min bil skiftet kamsensor og problemet var borte.
Zubair Saeed Skrevet Januar 23, 2015 Forfatter Skrevet Januar 23, 2015 Vet noen hvor veivsensor er plassert på en BMW E39 520i 1999 M52 Har forresten denne bilen to kamsensor eller er det kun turbo versjonen?
Zubair Saeed Skrevet Januar 23, 2015 Forfatter Skrevet Januar 23, 2015 Hvordan vet jeg om dt er vanos?
Zubair Saeed Skrevet Januar 24, 2015 Forfatter Skrevet Januar 24, 2015 Hei igjen.. Kan noen se om jeg har vanos? Den skal ligge foran, men dette er min første bmw, vet lite.. Håper noen kan hjelpe meg her.. Tok også et bilde der jeg fant en sensor.. Jeg skrudde denne opp også.. Fikk denne ut, men den veivsensor jeg fikk hadde et nummer som var : P66 - GS30. Den veivsensor som jeg antar var, hadde et nummer som var P66 - GS20. Denne var litt mindre enn den nye. Legger bilde av dem begge. Den som er helt vannrett og med O-RING er den som satt ifra før.
Zubair Saeed Skrevet Januar 24, 2015 Forfatter Skrevet Januar 24, 2015 Fant ut at bmw E39 520i 1999 M52TU har veivsensor på baksiden av motor, stemmer det?
Zubair Saeed Skrevet Januar 24, 2015 Forfatter Skrevet Januar 24, 2015 Ingen som vet? Bilen min har to kamaksling Sensor, hvor finner jeg veivsensor??
lagunilla Skrevet Januar 24, 2015 Skrevet Januar 24, 2015 Jo, sitter en på blokka mot girkassa, rett over starteren.
gullsakar Skrevet Januar 24, 2015 Skrevet Januar 24, 2015 (endret) Ja du har vanos. Den er under 'lokket' nærmest kjølevæske lokket.. Symptomene du har er veldig typisk kam sensor på innsug.. sikkert den du har i hånda på bildet for det er den letteste å komme til.. Bytt med ny original sensor så tipper jeg det løser seg.. Ved defekt veivsensor tror jeg du vil ha enda verre startproblemer.. Endret Januar 24, 2015 av gullsakar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå