Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen.

 

Jeg har lest mye rundt for og skjønne helt hva som feiler bilen min.

 

jeg har en BMW E39 520i M52 1999 modell.

 

den har kjørt ca 350.000 km

 

jeg skjønner ikke meg helt på den, jeg har tidligere fått tatt en diagnose på bilen, og fikk feil på lambda sonde bank 2 syl 4-6 , jeg byttet denne ut (har ikke fått slettet feilkodene med diagnose igjen etter bytte av lambda-sonde)

 

men den har ikke endret seg noe drastisk.

 

Problemet er :

 

Når bilen står over natta eller når motoren blir kald så starter bilen fint opp i det jeg vrir nøkkelen, men turtallet går alt fra 1000,til 500 omregninger også begynner den og små fuske før den dør ut helt. Når jeg da igjen vrir nøkkelen om så starter den fint igjen, turtallet går opp til 1000 omregninger, ned til 500 igjen også begynner den sakte å fuske før den dør ut igjen.

 

bilen er fin å starte igjen, jeg må starte den om igjen kanskje 3 ganger, gi litt pådrag så turtallet går høyre opp enn 1000 omregninger, sånn at motoren kan bli litt varm.

 

For det har seg sånn at når bilen er god og varm så fungerer den uten og stoppe på lav turtall (som oftest, har opplevd at den har stoppet i veikryss 2-5 ganger)

 

Har også lagt merke til at når bilen er kaldstartet og jeg trykker gasspedalen veldig forsiktig ned så høres det ut som bilen suger inn for mye luft og dermed detter turtallet til null og bilen dør ut. Det gjør den ikke når den er varm.

 

Når bilen er varm, kjører den ganske så bra, merker at den akselerer tregt når man trykker gasspedalen i bunn. 

 

Jeg håper noen kan gi meg noen kloke svar her.

Skrevet

Ja prøv å rens måleren først, men være veldig forsiktig eg har knekt sensoren inni 2 ganger når jeg skulle rense den. Også kamensor kan nok være feilen eg hadde lugging i min bil skiftet kamsensor og problemet var borte.

Skrevet

Hei igjen..

Kan noen se om jeg har vanos? Den skal ligge foran, men dette er min første bmw, vet lite.. Håper noen kan hjelpe meg her..

Tok også et bilde der jeg fant en sensor.. Jeg skrudde denne opp også.. Fikk denne ut, men den veivsensor jeg fikk hadde et nummer som var : P66 - GS30. Den veivsensor som jeg antar var, hadde et nummer som var P66 - GS20.

Denne var litt mindre enn den nye.

Legger bilde av dem begge.

Den som er helt vannrett og med O-RING er den som satt ifra før.

post-84342-0-93349500-1422063224_thumb.j

post-84342-0-07873500-1422063290_thumb.j

post-84342-0-11243700-1422063312_thumb.j

post-84342-0-23654200-1422063569_thumb.j

post-84342-0-79897300-1422063606_thumb.j

Skrevet (endret)

Ja du har vanos. Den er under 'lokket' nærmest kjølevæske lokket..

Symptomene du har er veldig typisk kam sensor på innsug.. sikkert den du har i hånda på bildet for det er den letteste å komme til.. Bytt med ny original sensor så tipper jeg det løser seg..

Ved defekt veivsensor tror jeg du vil ha enda verre startproblemer..

Endret av gullsakar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...