Snik Skrevet Januar 22, 2015 Skrevet Januar 22, 2015 (endret) Har begynt å få et par feilkoder på min 120d som jeg lurer litt på. DDE control unit (dette andre kaller ECU, vel?) 4C2E Control Unit:Torque Limitation from Air Mass4C2F Control Unit:Torque Limitation Har kjørt med BSR mapp et år og aldri fått disse feilkodene før. Merker ingen forskjell på effekt og forbruk. Tips om hva som bør gjøres? Tenker nesten at det er noen torque nivåer som bør økes? Har ikke forsøkt å tune ned selv enda og se om kodene kommer da også. Endret Januar 22, 2015 av Snik
Snik Skrevet Januar 22, 2015 Forfatter Skrevet Januar 22, 2015 Rail stod forresten også der. 4C29 Torque Limitation from Rail Pressure
Otis Skrevet Januar 26, 2015 Skrevet Januar 26, 2015 Når jeg ser i ISTA på denne feilkoden, så står det bare: DDE Control unit internal
Snik Skrevet Januar 26, 2015 Forfatter Skrevet Januar 26, 2015 Fant denne tråden på babybmw. Tror den er høyst relevant: http://www.babybmw.net/viewtopic.php?f=56&t=66976 Snakka med BSR og de anbefalte meg å ta kontakt med teknisk i Sverige om problemet vedvarer. De kan visst justere litt parametre hvis nødvendig.
Snik Skrevet Februar 3, 2015 Forfatter Skrevet Februar 3, 2015 Kjedelig svar fra teknisk: "Dessa felkoder har inget med trimmet att göra". Må vel ta en tur til BMW da .. Skal først prøve å tune ned å se om feilkodene vedvarer. Ser dyrt ut om ikke. Regner med BMW ser dollartegn når de ser DDE unit og Air Flow. Disse kom i morres: 3FF1 Air Flow Meter4000 Fuel Temperature Sensor
Thomas.. Skrevet April 27, 2016 Skrevet April 27, 2016 Hei Har akkurat samme problem som deg, har fått disse feil kodene etter at jeg tunet bilen. 118d 08mod 4C2E Control Unit:Torque Limitation from Air Mass 4C2F Control Unit:Torque Limitation 4C29 Torque Limitation from Rail Pressure Dem jeg tunet bilen hos sier at det skal være sånn, men det jeg har fått vite av min faste mekaniker er at sjekksummene etter tuningen er feil. Har du funnet ut noe mer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå