Gå til innhold

BMW E46 - Førstegangsbil


 Share

Anbefalte innlegg

Hallo

 

Snart er tiden inne for å kjøpe min første bil som såklart blir en BMW E46. 

 

Har satt en maks pris på rundt 60tusen men kan strekke meg både litt opp og selvfølgelig litt ned. 

 

Lurer på om noen har tips om hvor langt den er gått , rust osv 

 

HAr selvfølgelig tenkt å prøve å få en sedan, cupe med rekkesekser og helst 2,2 eller 2,5l motor men vet ikke hvor god stand til den prisen jeg får.

 

-Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamlingen solgte sin 320i 2,2 med sportsseter, soltak og generelt greit utstyrt i fjor høst. Han fikk 64000 for den. Bilen var da gått ca 150000km. Dette var en pre-facelift. Disse er ikke så vanlig med 2,2. Du bør fint kunne finne en facelift 2,2 sedan med under 200000km og lite rust til ca 60k. Bare å slå seg løs på finn. Kommer nok bare flere og flere biler for salg etterhvert som det drar seg mot lysere tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamlingen solgte sin 320i 2,2 med sportsseter, soltak og generelt greit utstyrt i fjor høst. Han fikk 64000 for den. Bilen var da gått ca 150000km. Dette var en pre-facelift. Disse er ikke så vanlig med 2,2. Du bør fint kunne finne en facelift 2,2 sedan med under 200000km og lite rust til ca 60k. Bare å slå seg løs på finn. Kommer nok bare flere og flere biler for salg etterhvert som det drar seg mot lysere tider.

 

Skal kikke litt utover våren nå , bare å hive inn en link her om du finner noe du også ;)

 

Hvordan er det med senking og dekkdim på disse ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 60 tusen, så får du en fin e46 uten m sport osv. 60 med m sport, er nok litt sliten og har fått noen mil på seg Da hadde jeg lagt mer penger på bordet. Og som BB79 nevner, så ligger jo coupe litt høyere i pris, om du har lyst på coupe selvsagt. 

- Sjekk rust oppe ved bakpotten da det ofte blir mye møkk og drit oppi der, har det blitt nok rust der så får du vann i bagasjerommet.

- Pass på at det ikke er noen "dunke" lyder når du skifter fra revers til 1.gir, gjerne med litt rulling bakover. Er det noe som dunker bak kan det være tegn på dårlige travers fester. det koster noen tusen og fiske om du ikke gjør det selv.

- Knirkelyder generelt. foringer og div.

- sjekk all elektronikk.

- se etter oljelekkasje i motorrom ( det gjelder generelt)

- Lys

-  slitte seter med lav km (Er noen som jukser med km vettu) og slitt ratt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...