Gå til innhold

AdBlue-trøbbel - og verksteder som vet hva de gjør


torer
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en 2014 BMW 520xd. Jeg har hatt problemer med AdBlue-feilmeldinger ("system fault" og noen ganger "incorrect liquid") - helt sporadisk etter 30-40 km kjørt. Jeg  leverte bilen til et autorisert BMW-verksted her i Oslo, og har fått tilbake bilen. Verkstedet sier at feilen trolig skyldes at vannkonsentrasjonen i væsken var 1% for høy. De har tappet tanken, renset, og fylt på ny væske.

 

Endringen er at bilen nå _alltid_ gir en AdBlue-warning ved start. Verkstedet påstår at dette skal forsvinne etter 500 km. Jeg har nå kjørt 200 km. Samme status. Jaja - vi får nå se, men jeg synes dette høres _veldig_ merkelig ut. Hva med nye biler? De trenger vel ikke 500 km på å "kalibrere" AdBlue..?! Noen som har vært borti dette, og som skjønner hva feilen kan være?

 

-T

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Jeg fikk denne feilen nesten ganske ofte etter at jeg kjøpte min 2014 530xd, hadde den inne på verksted flere ganger, men feilmeldingen kom igjen hele tiden etter noen mils kjøring. Feilmeldingen forsvant etter at jeg stoppet og slo av tenningen, men hadde en tendens til å komme igjen. Også motorvarsling lampen begynte å lyse konstant, og denne forsvant ikke selv om ADBlue varselet ble borte. Kjøpte kodeverktøy og fikk slettet motorfeilvarselet. Feilen kom igjen noen få ganger, fulgte samme prosedyre og fjernet feilmeldinger. Har nå etter noen måneder ikke fått igjen feilen, så mistenker at det kan ha hatt noe med dyser eller noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Heisann! 
Fant dere noe mer ut av Adblueproblemet? Jeg får også nå Adblue system fault. Ringte bavaria, de mente det i verste fall kunne være reparasjoner for rundt 20 000,-
Ble dere noe klokere?
BMW F11 Xdrive

Endret av 1limitedsport
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...