Gå til innhold

CCC E91 spørsmål

Anbefalte innlegg

Hei

Da min forrige CCC gikk i svart og ble ødelagt (noe jeg har skjønt at skjer ved mange av disse) gikk jeg til innkjøp av en brukt. Da jeg fikk denne tilsendt og innstalerte den, gir den ikke widescreen eller muligheter for telefon.

Er dette noe som kan gjøres noe med, eller har jeg bare fått feil? At jeg skulle hatt proffesjonell utgaven?

Håper noen kan svare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst er det ganske relevant å få frem hva slags enhet du har kjøpt, hva bilen din opprinnelig er utstyrt med og sist men ikke minst hva slags bil du har. Uten dette blir det nok lite konstruktive svar å komme med, men på generelt grunnlag skal den brukte enheten kodes til din bil for at den skal fungere optimalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst er det ganske relevant å få frem hva slags enhet du har kjøpt, hva bilen din opprinnelig er utstyrt med og sist men ikke minst hva slags bil du har. Uten dette blir det nok lite konstruktive svar å komme med, men på generelt grunnlag skal den brukte enheten kodes til din bil for at den skal fungere optimalt.

Takk for svar..

Skal forsøke så godt jeg kan. Det er iallefall en CCC som har både CD-spiller og DVD spiller. Helt lik den som stod i orginalt. Skjermen er widescreen og jeg hadde delt skjerm før den gikk i svart. Nå etter at jeg satt inn ny/brukt, har jeg ikke delt skjerm eller widescreen. Har heller ikke telefon. Når jeg går til "telephone" får jeg beskjed om at det ikke er lagt til noen telefon og at jeg må kontakte BMW.

Spørsmålet mitt er om jeg kan bruke den jeg nå har kjøpt eller om jeg må kjøpe en ny? En NAVI Proff?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar..

Skal forsøke så godt jeg kan. Det er iallefall en CCC som har både CD-spiller og DVD spiller. Helt lik den som stod i orginalt. Skjermen er widescreen og jeg hadde delt skjerm før den gikk i svart. Nå etter at jeg satt inn ny/brukt, har jeg ikke delt skjerm eller widescreen. Har heller ikke telefon. Når jeg går til "telephone" får jeg beskjed om at det ikke er lagt til noen telefon og at jeg må kontakte BMW.

Spørsmålet mitt er om jeg kan bruke den jeg nå har kjøpt eller om jeg må kjøpe en ny? En NAVI Proff?

Kan legge til at den CCC jeg kjøpte brukt var fra en 1-serie. De kom vel bare med 6,5 skjerm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fortsatt ikke sagt hvilken bil du har, så hvorvidt det blir galt med en spiller fra en 1-serie eller ikke er umulig å svare på. Basert på ditt siste innlegg høres det i hvert fall ut som om du ikke har en 1-serie, så da må nok enheten flashes og kodes, dersom du har en 3-serie. Har du en 5- eller 6-serie har du begitt deg ut på et langt mer omfattende prosjekt, så da bør du heller finne en enhet som er kompitabel med din bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fortsatt ikke sagt hvilken bil du har, så hvorvidt det blir galt med en spiller fra en 1-serie eller ikke er umulig å svare på. Basert på ditt siste innlegg høres det i hvert fall ut som om du ikke har en 1-serie, så da må nok enheten flashes og kodes, dersom du har en 3-serie. Har du en 5- eller 6-serie har du begitt deg ut på et langt mer omfattende prosjekt, så da bør du heller finne en enhet som er kompitabel med din bil. 

Det er en E91, 325DT 2007 modell. Importert fra Tyskland. Har SOS BMW assist orginalt. Modulene ser helt lik ut. Studerte ikke nr på dem, men da jeg har begge kan jeg gjøre det når jeg kommer hjem.

Du sier at det nå sansynligvis bare kan kodes om. Er dette noe jeg kan dra til BMW for å gjøre? Om det er Bluetooth som mangler kan vel dette flyttes over fra den jeg hadde? Har jo ikke byttet annet enn selve modulen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CCC har ingen ting med bluetooth-modulen å gjøre. Årsaken til at den ikke er tilgjengelig med den nye spilleren er at den ikke er kodet for bluetooth, antakeligvis fordi donorbilen ikke har vært utstyrt med dette. BMW vil verken røre eller kode brukte enheter, så her må du nok finne noen som har riktig type verktøy. Vi har en egen diagnosetråd litt ovenfor denne tråden, der er det forskjellige brukere som tar på seg slike jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...