Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en e39,520i , her for 1 ukes side. Fant varmeapperatet ut at det ikke ville sammarbeide, må gjerne ha varm motor 15-20 min før det vill begynne å blåse noe som helst, varmt og kaldt.

Og 2-3 dager seinere begynte den å bli varm, ca.100 grader på tomgang, men varmen synker med en gang jeg begynner og kjøre, og den går heller ikke over 100grader som jeg har sett.

Noen som har hvert borti det samme og har tips om hva jeg kan skjekke? Og hvordan?

Mvh frustrert bmw eier

Skrevet

Og om di 2 forskjellige tingene kan ha noen sammenheng med hverandre?

Varmeapperatet, kan gjerne etter 15 min blåse god varme , men da gjerne i 2 min så stopper det igjen, og sånn holder det på frem og tilbake..

Skrevet

Om motoren blir for varm kun når bilen står stille er det god sannsynlighet for at radiatorvifta ikke går.

Når du begynner å kjøre så får du nok luft gjennom radiatoren uten at vifta trenger å gå og temperaturen synker til normalt.

 

Eventuelt kan det være viskosekoblingen til vifta. Da går vifta rundt, men du kan enkelt stoppe den med et papirark som er bretta sammen.

Dette kan du prøve med bilen på tomgang når den har kommet seg til "kokepunktet".

Skrevet

Prøvde det her om dagen, da kunne jeg enkelt stoppe den, ikke gitt den turtall på tomgang,

Men noen som har tips til varmeanlegget som kun blåser når det selv vill?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...