Kolstad Jr. Skrevet Februar 5, 2015 Skrevet Februar 5, 2015 Rett på sak Girkassa "slurer" virker det som, når den girer fra 3-4 gir. Det er bare akkurat i det den girer, og den kan ta brått tak hvis jeg gir mye gass i det den skal gire. Har gjort dette siden jeg kjøpte bilen (BMW 740i kompressor). Det er ikke et stort problem, men det kan være litt irriterende til tider.. Kan det være rein slitasje, eller kan det være at olje og filter bør byttes? Girer pent i alle andre gir.. Takk for svar !
Espen Aass Skrevet Februar 6, 2015 Skrevet Februar 6, 2015 Hvis den "slurer" så tyder det på at en ventil går tregt før den "låser" lamellen i et gir. Du kan jo prøve å "fluche" girkassa med oljeskift og skifte filter for og se om det hjelper. Man vet jo aldri. Er det lenge siden det er skiftet olje er det alltid lurt med frisk olje og filter.
diohrvik Skrevet Februar 6, 2015 Skrevet Februar 6, 2015 Min gjør lignende kun når den er kald, og ikke lenge siden det er bytta olje, men ble ikke flusha. Hmm Sent from my iPhone using Tapatalk
Espen Aass Skrevet Februar 6, 2015 Skrevet Februar 6, 2015 (endret) Min gjør lignende kun når den er kald, og ikke lenge siden det er bytta olje, men ble ikke flusha. Hmm Sent from my iPhone using Tapatalk Hjelper lite og bare skifte olje. Fluche er et must! Filter også! Man får ikke byttet olje i converter, oljekjøler, slanger og rør bare ved tappe fra girkassa. Over halvparten av olja er i systemet og må "pumpes" fram. Endret Februar 6, 2015 av Espen A.
Kolstad Jr. Skrevet Februar 6, 2015 Forfatter Skrevet Februar 6, 2015 Hmm, takker for svar! Men det er jo synd å bruke 7-9000,- på ei flushing, så blir det ikke bedre. Funderer på å rett og slett bytte kasse.. Det kna ikke være et tegn på at noen klutsjer er "svidd" ? Er som sagt kun i fra 3-4 gir og av og til fra 1-2 gir, og det er akkurat i det den skal gire at den ruser seg opp i et sekund eller 2, før den tar tak bestemt.
Espen Aass Skrevet Februar 6, 2015 Skrevet Februar 6, 2015 Funderer på å rett og slett bytte kasse.. Det kna ikke være et tegn på at noen klutsjer er "svidd" ? Er som sagt kun i fra 3-4 gir og av og til fra 1-2 gir, og det er akkurat i det den skal gire at den ruser seg opp i et sekund eller 2, før den tar tak bestemt. Hvis det lukter brent av olje er det et ganske sikkert tegn svidd lamell (clutch) Kolstad Jr. reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå