Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får ikke opp passasjerdøra foran på min E39, her for ett par dager siden var låskassa på døra fryst så jeg ikke fikk lukket den, prøvde selfølgelig å dra mye i håndtakene både innvendig og utvendig uten resultat.

Låskassa tinte etterhvert, fikk lukket døra, men nå får jeg den altså ikke opp igjen...

Jeg tenker jo at det er en vaier ellerno som har hoppet av ved låskassa, og at det er en enkel fiks om jeg hadde fått av dørtrekket, men nå er det ikke så enkelt å få av dørtrekket når døra er lukket... 

Noen som har vært borti lignende problem som kan komme med noen tips?

På forhånd takk.

Skrevet

Kommer meg inn i bilen, er kun høyre dør foran jeg ikke får åpnet, den er ikke fryst fast.

Når man drar i håndtakene (utvendig og invendig) så er det ikke noe motstand, er som om det er en vaier som har hoppet av...

Skrevet

Det virker som virere og mekanisme må gås over.

Bare en tanke... men går det an å fjerne setet for så å få tilgang til dørtrekket. 

MEN håper du får den opp med minst mulig faktor av hammer og sag.

Begynner selv å bli lei av egen førerdør som ikke vil lukke seg når gradestokken kryper under null. Før den har fått varmet seg opp litt.

Lykke til

Skrevet

Se om du kan greie å løsne overste del av dørpanelet så kan du kanskje få tak i vaieren..

Men du må kanskje bryte deg gjennom skumplasten også da så da må du ha ny.. Eneste som kan bli tricky er lås splinten. Men ellers er det vel bare klips der oppe. Evt løsne de skruene du kommer til.

Skrevet

Har fått orden på dette nå.

Fikk løsnet dørtrekket litt i overkant, bare for å finne ut av at døra MÅ være åpen for å få åpnet det skikkelig.

Løsningen ble litt riv og slit, jeg skrudde løs håndtaket inne i bilen, og dro det jeg orket, samtidig som en kompis febrilsk dro i håndtaket på utsiden, og vips så var døra åpen...

Var vaieren til håndtaket inne i bilen som hadde hoppet ut litt, og det gikk visst utover håndtaket på utsiden også, merkelig nok... Men døra er ihvertfall i orden nå, takk for synspunkter og tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...