Gå til innhold

Hjelp til feilkode: 3F77 Boost Pressure Modulator 1 (e61 530xdat 06mod m57n)


stigen
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har kjennskap til denne feilkoden? 3F77 Boost Pressure Modulator 1 

 

Koden hentet fra INPA. Har feilsøkt og googlet endel, men har ikke konkuludert helt endå.

 

Problemet: Bilen går i nødprogram etter noen minutters kjøring. SÅ kobler eg fra luftmassemåler og bilen går tilnærmet normalt.

Men er det så enkelt? Eg tenker på om det kan være noe med tykkstyringen som trigger dette? slik at når eg napper av luftmassemåler kontakten går bilen på ett "standar program" og ikke i nødprogram.

 

Noen med kjennskap til denne feilkoden/problem? unødvendig å bruke dollar på luftmassemåleren viss det ikke er den....

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med bmw i bergen og de mente det var den elektriske turbo regulatoren, men ville så klart ha den inn feilsøking... noen erfaringer her? Finner denne på ebay mens bmw selger kun komplett turbo med denne saken på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Etter mye feilsøking på bilen og google er eg fortsatt ikke kommet til bunns i problemet med bilen.

*Finner ikke hull på vakumslanger

Lånt meg ett meget bra diagnose og får opp feilkoden 3F77, Charge-air pressure controller, activation..

Mistenker at dette er den elektriske aktoatoren på selve turboen....??

*Med kald motor får eg kjøre 3-4 minutter før 3F77 feilkoden popper opp, og bilen går i safe modus.

Når bilen er varm får eg bare ett pådrag før feilkoden dukker opp igjen. Får slettet demne i fart og får utført ett pådrag til... (med pådrag mener eg en hard aks)

Eg har også utført en live diagnose.

M e n har liten peiling på å lese dette. Men det er liv i map, maf, temp osv. kanskje noen her ser noe gale? livedatabilde er i 0km/t...

Noen forslag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er stort sett ladetrykks regulatoren, har selv byttet komplett turbo i disse tilfellene men det er selvfølgelig fordi BMW ikke leverer regulatoren løst (ved å bytte hele vet man jo selvfølgelig aldri helt om problemet var den elektriske biten eller den mekaniske delen inne i turboen som regulatoren faktisk beveger på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar:) Da blir de tubobytte! Det er det eg også er kommet frem til, då alle andre alternativ er eliminert..  Det mest positive her er att eg har blitt kjent med motoren, og diagnoseutstyr :)  Skal oppdatere etter bytte.,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

LØSNINGEN:  Da er turbobytte utført + termostatene+ diagnosestartet regen av dpf = problemet løst. :)

 

Mulig eg kunne ha kjørt lenger uten å bytte turbo,med bare å bytte termostat og regenerere dpf....MEN turboen ulte som en gammel ulv så dette var bare ett tidspørsmål før denne også tok kvelden.

 

Eg er ingen expert, men det virker som 3F77 kom inn ved høyt motrykk i dpf. Denne ble målt til max 420mbar. Etter regen max 270mbar. (Dette ble utført etter turbobytte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...