Gå til innhold

Bensinlekkasje under oppstart etter Vinterlagring E36 M3 3L 1993

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg skulle starte min M3 i helgen etter 3 mnd med vinterlagring.

Bilen startet greit og gikk fint på tomgang.

Jeg reagerte umiddelbart på bensinlukt og riktig under bilen drøp det bensin ned på gulvet, kom fra bakkant av motoren på fører side.

Bilen lak ikke drivstoff før jeg parkerte den. Den har vært lagret i tørre forhold med rundt + 5-10 grader temperatur jevnlig.

Jeg fikk ikke lyst og sett nøyaktig hvor lekkasjen kom fra i går, men skal sjekke grundigere i dag.

Kanskje det er noen her som kan si noe om hvorfor og hvor lekkasjen evt kan sitte, hva jeg skal se etter, motoren gikk fint helt til jeg stanset den.?

Er det noen svakheter på disse systemene ved lagring, noen som har opplevd lignende?

Er dette morkning, musespist eller er det andre forhold som gjør at lekkasje oppstår.

Det lak sikkert rundt 1dl i minuttet.

Takker for innspill

Skrevet

Vil tro det er rundt/til/fra bensinfilteret. Går litt slanger i bakkant på førersiden.

93 mod sitter gjerne filteret mot torpedoveggen ved siden av motoren :-P så noe rundt der er da verdt å sjekke.

Skrevet

Fant lekkasjen:)

det var sprekk i en slange like ved innfestingen til tomgangsreguleringsventilen rett i bakkant av slangeklemmen.

driver å sjekker ut og finner rett dimensjon slange, vet ikke om det er bare å kjøpe slange hos Tess eller lignende og tilpasse, eller om det lønner seg å kjøpe tilpasset slange av Koed til formålet.?

Noen synspunkter på det?

• 2 months later...
Skrevet

Hei alle,

Da har jeg fått fikset lekkasjen, som dere fleste sa...helt korrekt så var det tilførselslangen fra bensinfilteret som hadde sprukket i endene og som ikke satt så godt rundt slangeklemmen lengre.

Kommer til å gå over og bytte ut disse slangene etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...