Gå til innhold

520d E39 fusker ved kald motor.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 2000 E39 520d touring. Når jeg starter den om morgenen så er den litt rar. Det virker ut som at det er en slags (litt over middels ivrig) kaldstart. Bilen starter lett, og går pent og rent på tomgang. Men når jeg kjører med den, trenger jeg nesten ikke å holde gass og den øker fart mye lettere enn til vanlig. Merker at når jeg trykker inn Clutchen for å gire, så øker den turtallet bitte litt med engang jeg trykker inn Clutchen (små ruser seg litt). Det kommer men når jeg kommer over det blå feltet på temperaturmåleren, er den helt normal. Merker at det går over, for bilen mister masse drag ide dette skjer. Virker som bilen går normalt etter den er ferdig med dette, men noe dauere.

Går ikke an å bruke Criusekontroll når den holder på med det her, for da begynner den enten å fuske, eller så bare øker å senker den farten hele tia (den klarer ikke å holde jevn fart)

Har også merket at den har småfusket litt mens den holder på med dette.

Bilen har fått full service for ca 5000 km siden, men forrige eier sa den var sånn da han hadde den også.

Webasto er koblet ut. Pluss at jeg har en LITEN eksoslekkasje.

Noen som vet hva det her kan være før jeg setter den på verksted for å ta diagnose?

Skrevet

om den er sliten så kan du få sånne problemer som du beskriver.. hva du skal sjekke må du spørre noen andre om - jeg har som sagt ikke peiling.

du kan vel prøve å koble den av og se om det blir noe forskjell?

Skrevet

Jeg hadde akkurat samme problemet på min bil, samme bil som deg.

På min bil så kom problemet etter skifte av HT diesel pumpen, ikke en stund etterpå, men nøyaktig etterpå.

Fant aldri ut av det og kjørte med det til jeg solgte bilen.

Feilen min forsvant nøyaktig på 55 grader på kjølevannet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...