Gå til innhold

Gåen / defekt luftmasse måler ? E36 325i M50b25 1991

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg kjøpte meg en luftmasse måler av en kar inne på forumet her, men jeg er rimelig sikker på at den er defekt. Er det noen som kan bekrefte dette ut fra video`n ? 

Er ingen forskjell om ledningen til lmm er koblet til eller ikke. 

Mvh: SP

Skrevet

Se om tråden inni gløder i ett sekund når du slår av motoren

Skal prøve ! 

når min var gåen ble det forskjell når jeg koblet den til og fra, ganske vanskelig å si da :P

Ahh! 

Hvordan var den når ledning var tilkoblet ? 

og Hvordan var den uten ledning ? :)

Skrevet (endret)

Hvis den fjusket når den allerede var koblet til, så koblet jeg den ut. Da gikk den fint rett under 1k på turtall of forholdt seg rolig. Hvis den fjusket når den allerede var av, og jeg koblet på ble den fin igjen,. Men til slutt var den allti jævlig, så byttet og alt va bra igjen, kjøpte fra ebay 800kr :)

Endret av EirikP
Skrevet

Hvis den fjusket når den allerede var koblet til, så koblet jeg den ut. Da gikk den fint rett under 1k på turtall of forholdt seg rolig. Hvis den fjusket når den allerede var av, og jeg koblet på ble den fin igjen,. Men til slutt var den allti jævlig, så byttet og alt va bra igjen, kjøpte fra ebay 800kr :)

Okei! 

Hvilken bil og motor har/hadde du ? :) 

Hva heter selgeren på Ebay du kjøpte med ? 

Vurderer å kjøpe denne : http://www.ebay.com/itm/DEBIMETRE-0986280116-13627527518-BMW-3-E36-325-i-E34-5-525-i-iX-24V-Coupe-141-kW-/140936576907?pt=LH_DefaultDomain_71&hash=item20d0797f8b

Skrevet

Jeg er 95% sikker på at problemet ditt ikke er LMM - men tomgangsregulatoren. 

Jeg har prøvd med en annen lmm, da ble det bedre! Men er det noen måte å sjekke om tomgangsregulatoren er gåen eller ikke ? :)

Skrevet

Samme greia på min bil, tok diagnose og fikk opp tomgangsregulator feil! Min begynner å kødde etter noen min på tomgang! Ta en diagnose for sikkerhets skyld, men jeg tror han over her har rett i sin antagelse, Tomgangsregulator.

Skrevet

Dette har jeg vært borti ofte på mine gamle biler med M50. Ut med tomgangareg, dynk den i wd40 eller lignende og få den ordentlig ren. Kan hende den bare er litt stuck.

• 1 month later...
Skrevet (endret)

Har prøvd å rengjøre tomgangs regulatoren, det hjalp i starten. Men etter rundt 200-300 km så begynte den å gå ujevnt igjen!

Endret av santho96
Skrevet

Har prøvd å rengjøre tomgangs regulatoren, det hjalp i starten. Men etter rundt 200-300 km så begynte den å gå ujevnt igjen!

Tror du svarte degskjøl her. :D

Skift trg'en, og se om problemet fortsetter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...