964-c2 Skrevet Februar 18, 2015 Skrevet Februar 18, 2015 Hei. Jeg har en 325d 2011-modell (204hk) som jeg skal få chippet om ikke lenge. Jeg kan velge om jeg vil beholde EGR eller koble den ut (software). Hva bør jeg gjøre? Er det evt. OK å koble ut EGR bare med software, eller bør jeg sette inn blendeplater også (hvis det finnes til denne motoren)? Er det noen ulemper med å koble ut EGR? Tar det mye lenger tid å få varme i bilen på kalde dager? Takk for svar!
Otis Skrevet Februar 19, 2015 Skrevet Februar 19, 2015 Deaktivere EGR med software er best. TRF snakket om at på M57 så var det fordelaktig å fjerne EGR med en rørstuss eller blende hele EGR, da fjæra inni EGR ventilen var litt slapp så den kunne åpnes i enkelte tilfeller, vet dog ikke om det gjelder N57. Det er litt dårlig for miljøet av EGR kobles ut, men motoren liker det. Kan ikke tenke meg at det er merkbart mht varmeutvikling.
964-c2 Skrevet Februar 19, 2015 Forfatter Skrevet Februar 19, 2015 Takk for svar. Jeg ser at på www.e90post.com anbefaler de å blokkere EGR (hardware) i tillegg til å koble den ut med software på n57 335d (286hk). Det er visstnok fare for lekasje på EGR kjølerøret, som i værste fall føre til motorhavari (vann i motoren). Jeg vet ikke om dette også gjelder n57 325d...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå