Gå til innhold

Hjelp ang krenging E39 540I m sport - Hjerte i halsen ved sving

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Har ein E39 540I m-sport 6.manuell Usa versjon som eg føler krengar alt for mykje, slik at man sitte med hjertet i halsen etter endt sving. 

Kva kan dette vere?  

- Har fått eit knall tilbud på Bilstein B8 med Eibach pro-kit (Bilstein B12 kitt) - Kan det vere demparar og fjører som er gåent? 
- Eller kan det vere foringar i Stabstag/Sway Bar'en som er begynde og bli slete, framme/ bak ? - Bør eg samtidigt oppgradere   til E39 M5 Sway bar vist desse er utslitt?

- Noko anna som er gåent?

- Er ikkje interesert å senke bil vesentlig, men vil ha tilbake ein bil man sleppe sitte med hjerte i halsen ved 80-90 km/t i litt sving!

Endret av BmwFrik
Skrevet

Slitte fjærer/dempere, foringer på stabstag, slakke i kyllingbein..

Bare og jekke opp og inspisere.
Kan kjøpe polyflex til stabstaga, har det på min. Ikke at jeg merket noe forskjell da, men de er jo der.. :P

Skrevet (endret)

Kjørte rundt med 90% defekte stabstag(det folk kaller lenkearm) når eg kjøpte bilen og synest ikkje at eg måtte ha noke unormal lav fart i svingene.
(Dette var då E46 M-sport)
Så eg tenker meir på demper/fjær, men dårlige stabstag kan definitivt være medvirkende.

Prøv å gynge litt på bilen, den skal stoppe etter 1 "rykk". Gynger den frem og tilbake 2-3 ganger kan det noke være demperne som seier godnatt

Endret av Sammyen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...