Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husk at du har en diesel pumpe på motoren også

Den i tanken er bare en føde pumpe

Motor vil gå uten denne

Har du sjekka at det kommer diesel til dysene

Siden den tenner på startgass så ligger feilen på drivstoff siden

Skrevet

Ta av deksel mellom topp deksel og innsug

Da kommer du til dysene oppå dysene er det diesel rør disse kan du løsne

Det holder bare å løsne på 1 dyse

Mens røret er løst kan du prøve og starte

Om det spruter diesel så fungerer diesel pumpa på motor

Hvis ikke det kommer diesel på dysa

Så har du enten defekt diesel pumpe

evt så kan kilen til register drevet på dieselpumpa ha røket

Skrevet

Bytta filter 0firskjell, skrudd av ene røre te dysa og det kommer ingenting..er pumpa ferdig? Om så så er det vell ikke barebare å få tak i den pumpa til en grei pris, så da blir vell bilen spiker:p

Skrevet

Det er en elektrisk styring på pumpa kanskje du bør ta en diagnose før du begynner på skru jobben

Kom på at det også sitter en magnet ventil på pumpa jeg mins at hvis den ikke fungerer som den skal så vil heller ikke motorn gå

Skrevet

Det er en elektrisk styring på pumpa kanskje du bør ta en diagnose før du begynner på skru jobben

Kom på at det også sitter en magnet ventil på pumpa jeg mins at hvis den ikke fungerer som den skal så vil heller ikke motorn gå

skal se om jeg får lånt meg diagnoseutstyr, eller får noen til å gjøre det... 

Magnet ventil? lyst til å forklare mer? :)

aldri skrudd diesel se...

Skrevet

har ikke vert særlig borti magnet Ventilen

På Bmw sine diesel pumper

Men har vert borti dem på yanmar og caterpillar

Diesel motorer

Men den sitter bak på pumpa

Og den er som en ventil som åpner å lukker

Når du setter på strømmen å prøver starte så åpner den sånn at dieselen går ut i røra

Skrevet

Hvis du har mulighet så kan du også sjekke at drevet på pumpa og faktisk sitter fast i pumpa, har flere ganger vørt borti dieselpumper med drev som er løse

Skrevet

Hvis du har mulighet så kan du også sjekke at drevet på pumpa og faktisk sitter fast i pumpa, har flere ganger vørt borti dieselpumper med drev som er løse

letteste måten å sjekke dette a? :) 

noe jeg bare kan gå ut å se på nå liksom eller er det litt skrujobb? :)

Skrevet

Uten å være viden kjent med bmw diesel så kreves litt demontering etter min erfaring

da får jeg se litt hva jeg gjør imårra, dårlig med verktøy der bilen står nå, og er 1 times kjøring vekk fra verkstedet :P

Skrevet

en ting jeg har reagert på er at det kommer lite diesel fra filtret, altså etter og ikke før filtret. er dette som det ska være eller ska det være mer trøkk?

når jeg var på GS og kjøpte filter idag snakka han om 3,5BAR?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...