Djwik Skrevet Mars 2, 2015 Share Skrevet Mars 2, 2015 Husk at du har en diesel pumpe på motoren også Den i tanken er bare en føde pumpe Motor vil gå uten denne Har du sjekka at det kommer diesel til dysene Siden den tenner på startgass så ligger feilen på drivstoff siden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Holtsdalen Skrevet Mars 2, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2015 åssen får jeg sjekka dieselpumpa da?og det med at det kommer lite diesel fra filtret, er jo ikke trykk der liksom, skal det ikke være det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djwik Skrevet Mars 2, 2015 Share Skrevet Mars 2, 2015 Ta av deksel mellom topp deksel og innsug Da kommer du til dysene oppå dysene er det diesel rør disse kan du løsne Det holder bare å løsne på 1 dyse Mens røret er løst kan du prøve og starte Om det spruter diesel så fungerer diesel pumpa på motor Hvis ikke det kommer diesel på dysa Så har du enten defekt diesel pumpe evt så kan kilen til register drevet på dieselpumpa ha røket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Holtsdalen Skrevet Mars 3, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 3, 2015 Satse på ordning i kveld Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Holtsdalen Skrevet Mars 3, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 3, 2015 Bytta filter 0firskjell, skrudd av ene røre te dysa og det kommer ingenting..er pumpa ferdig? Om så så er det vell ikke barebare å få tak i den pumpa til en grei pris, så da blir vell bilen spiker:p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djwik Skrevet Mars 3, 2015 Share Skrevet Mars 3, 2015 Det er en elektrisk styring på pumpa kanskje du bør ta en diagnose før du begynner på skru jobben Kom på at det også sitter en magnet ventil på pumpa jeg mins at hvis den ikke fungerer som den skal så vil heller ikke motorn gå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Holtsdalen Skrevet Mars 3, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 3, 2015 Det er en elektrisk styring på pumpa kanskje du bør ta en diagnose før du begynner på skru jobben Kom på at det også sitter en magnet ventil på pumpa jeg mins at hvis den ikke fungerer som den skal så vil heller ikke motorn gå skal se om jeg får lånt meg diagnoseutstyr, eller får noen til å gjøre det... Magnet ventil? lyst til å forklare mer? aldri skrudd diesel se... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djwik Skrevet Mars 3, 2015 Share Skrevet Mars 3, 2015 har ikke vert særlig borti magnet Ventilen På Bmw sine diesel pumper Men har vert borti dem på yanmar og caterpillar Diesel motorer Men den sitter bak på pumpa Og den er som en ventil som åpner å lukker Når du setter på strømmen å prøver starte så åpner den sånn at dieselen går ut i røra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xavi0n Skrevet Mars 3, 2015 Share Skrevet Mars 3, 2015 Hvis du har mulighet så kan du også sjekke at drevet på pumpa og faktisk sitter fast i pumpa, har flere ganger vørt borti dieselpumper med drev som er løse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Holtsdalen Skrevet Mars 3, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 3, 2015 Hvis du har mulighet så kan du også sjekke at drevet på pumpa og faktisk sitter fast i pumpa, har flere ganger vørt borti dieselpumper med drev som er løse letteste måten å sjekke dette a? noe jeg bare kan gå ut å se på nå liksom eller er det litt skrujobb? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xavi0n Skrevet Mars 3, 2015 Share Skrevet Mars 3, 2015 Uten å være viden kjent med bmw diesel så kreves litt demontering etter min erfaring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Holtsdalen Skrevet Mars 3, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 3, 2015 Uten å være viden kjent med bmw diesel så kreves litt demontering etter min erfaring da får jeg se litt hva jeg gjør imårra, dårlig med verktøy der bilen står nå, og er 1 times kjøring vekk fra verkstedet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Holtsdalen Skrevet Mars 3, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 3, 2015 en ting jeg har reagert på er at det kommer lite diesel fra filtret, altså etter og ikke før filtret. er dette som det ska være eller ska det være mer trøkk?når jeg var på GS og kjøpte filter idag snakka han om 3,5BAR?! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xavi0n Skrevet Mars 3, 2015 Share Skrevet Mars 3, 2015 3,5 bar er trykk. Ikke mengde ta av slangen før filter å se der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Holtsdalen Skrevet Mars 3, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 3, 2015 3,5 bar er trykk. Ikke mengde ta av slangen før filter å se der 3,5 bar er trykk ja, det veit jeg haha ska se litt på det imorgen ska det tape så mye trykk igjennom filtret da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå