Gå til innhold

Bmw e39, 1996 modell.


kimjhagen
 Share

Anbefalte innlegg

Bmw e39, 520i, 1996 modell.

Kjenner jeg begynner å bli temmelig lei nå..

3 problem.. Noen tips?

1.

Den vill ikke bli orgntlig varm når jeg lufter. Har holdt på lenge med grei motbakke..

2.

Varmeapparatet er mongo, funker litt som det selv vill.

Har prøvd å bytte motstanden, det grønne reléet bak hanskerommet (disse kjøpt nye fra bavaria) og har også hatt ut vifta og testet.

3.

Har satt inn nye speedometer skiver, og nå viser den ikke fart før jeg har 80.( da viser den 20km/t)

Kan dette stilles på eller må jeg ha nytt instrument?

Dritt lei hele bilen så alt tas imot med stoor takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) høres ut som termostatproblem om jeg forstår riktig

2) Det er vel både elektrisk og mekanisk pumpe i disse, du får varm luft når du kjører, kald når du står i ro om den elektriske er dårlig

3) vet ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termostat og vannpumpe er skjekket og helt fint

Problemet med vifta er at det ikke blåser som den skal, blåser litt som den selv vill

 Har du sjekket auxiliary water pump, den elektriske altså? Muligens ikke alle E39er som har den, den er festet på venstre støtdempertårn i motorrommet. Du får feilmelding ved diagnose på den dersom den er gåen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Har samme bil.

 

Nr 1.

 

Er du heeeelt sikker på om termostaten virker som den skal. Ville ha byttet den selv om det kan virke som den gjør det. Min tullet  litt en stund så kom seg. For å være sikker byttet den ble det helt topp.  Koster ikke all verdens uorginalt.

 

Nr 2.

 

Er det vifta eller varmen som er mongo???

hvis det er varmen kan det være varmeventilene som sitter under innsuget på innerskjerm der kan det også sitte en el pumpe som skal hjelpe med sirkulasjonen.

Min var ute å kjøre og etter jeg rengjorde de funket som bare det. nb! du må ha torx bits for å demontere  . Du finner tråd her enten for e39 evt e34 som av samme prinsipp og utførelse.

 

nr 3

vet ikke

 

Lykke til

-G-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte på å prøve det , men redd for at bilen er for gammel

 

Den er ikke for gammel for det. OBD1-port ved høyre støtdempertårn i motorrommet. Alle eiere av gamle E39-er burde strengt tatt ha tilgang på diagnoseutstyr, det er ihvertfall for meg en del av "verktøykassa" på lik linje med annet verktøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ikke for gammel for det. OBD1-port ved høyre støtdempertårn i motorrommet. Alle eiere av gamle E39-er burde strengt tatt ha tilgang på diagnoseutstyr, det er ihvertfall for meg en del av "verktøykassa" på lik linje med annet verktøy.

Snakket med bavaria og forsto det som at det var liten sjanse for å få opp noe serlig med feilkoder siden bile. Er så gammel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA det er bare bullshit fra bavaria!!

 

Hadde bimmmeren min på eu kontroll på et uavhengig verksted i dag.

 

Jeg bad dem samtidig om å lese av feilkoder siden jeg har ett par lamper som lyser i panelet.

og fikk treff på beltestrammer, sentral lås og abs/antispinn.

Seff må jeg betale noen kroner for det men det er dert verdt. (De har jo investert i folk og diagnose utstyret)

 

Nu kjør vi på grabbar!

-G-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...