svemal Skrevet Februar 21, 2015 Share Skrevet Februar 21, 2015 Hei. Har ein 318TDS som eg bruker til og fra jobb. (Billig bil, langt til jobb ) Tenkte ein liten oppgradering hadde gjort seg, og etter å ha undersøkt har eg funne ut at turboene til 318 og 325 tds er identiske forutenom størrelse og ein oljeslange. Vurdere da sterkt å bytte til 325 turbo, men har ikkje så mykje erfaring og trenger litt info.Dersom eg oppgraderer turboen, vil den jo få meir luft, men vil den klare og tilpasse diesel mengden sjølv? Eller må eg endre på dyser og gass-spjeld og mapping..? Kunne jo selfølgelig berre stramma wastegaten på den noverande turboen, men den kjører allerede 1,2 bar... Noen som har tanker og forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Holtsdalen Skrevet Februar 21, 2015 Share Skrevet Februar 21, 2015 Slenger meg på da jeg lurer på det samme! Hvordan og hvor strammer man wastegaten? Har du en DIY ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svemal Skrevet Februar 21, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2015 Slenger meg på da jeg lurer på det samme! Hvordan og hvor strammer man wastegaten? Har du en DIY ? Skal du stramme wastegaten må du ha av turboen, ettersom den sitter ganske dumt til nedi motorrommet. Når du har tilgang til wastegaten vil du sjå to muttere bak wastegate stempelet. Disse skal sitte stramt mot kvarandre. Dersom du strammer den som er nærmest stempelet, vil du få høgere trykk, ettersom wastegate stempelet må vandre lenger for å åpne utslippe til eksosen. Berre søk på google på "How to adjust wastegate". Du får heilt sikkert opp ein DIY. Men noken som har peiling på det første eg spurde om? Noken som har erfaring med å bytte turboen på en 318tds? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EDH_Performance Skrevet Februar 28, 2015 Share Skrevet Februar 28, 2015 (endret) Er ikke noe vits å justere opp trykket på orginal turbo, må chippe den... Kun bytte til m51d25 turbo og ikke annet vil kun bli masse turbolag og ikke noe effekt, motoren må chippes for å utnytte den større turboen. Jeg bygde en 318tds med mekanisk pumpe og m51d25 turbo, funket bra det men trenger en del dieselmengde for å drive den store turboen. tds turboen liker ikke mye trykk, så min holdt ikke lenge på 1.9 bar... Endret Februar 28, 2015 av EDH_Performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svemal Skrevet Februar 28, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2015 Er ikke noe vits å justere opp trykket på orginal turbo, må chippe den... Kun bytte til m51d25 turbo og ikke annet vil kun bli masse turbolag og ikke noe effekt, motoren må chippes for å utnytte den større turboen. Jeg bygde en 318tds med mekanisk pumpe og m51d25 turbo, funket bra det men trenger en del dieselmengde for å drive den store turboen. tds turboen liker ikke mye trykk, så min holdt ikke lenge på 1.9 bar... "Bygde en 318tds med mekanisk pumpe"... ja du kunne godt utdjupt litt meir. Tenkte selfølgelig å justere litt på pumpa for å kompansere, mer er kanskje litt begrensa kor mykje ein kan kompansere på den originale pumpa? Fant forresten denne tråden. Han her har god peiling, men lenge siden han har vert online no.... http://forum.vacn.no/showthread.php?245990-Daniels-garasjetr%E5d-BMW-E36-Touring-318TDS-gt-Lasse-og-Petter-s-VW-1-6TD-killer-D&highlight=bmw+318tds Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå