Gå til innhold

BMW e46, ulykke - hva vil dette koste?


Aslan
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har hatt en ulykke med BMW'n, e46 320i 2001 facelift og lurer på om dette blir en kostbart jobb for å fikse den opp? 

 

De eneste feilene som jeg vet om er vel at radiatoren lyser gult på dashbordet(noe lekket rett under radiatoren etter ulykken) og batteriet lyser rødt (hadde bytta batteri en uke før uhellet og den ligger i bagasjerommet) mistenker at reimen på dynamoen ikke sitter på plass, fordi jeg så en liten reim nærme dynamoen som ikke satt på plass. Servo styringen er borte men er ganske sikker på at det er på grunn av at dynamoen ikke "fungerer". Bilen starter opp og det går an å kjøre den ellers.

 

Har lagt til bilder som vedlegg, jeg lurer på om dette blir veldig dyrt å fikse opp? ellers i motorrommet så ser det helt vanlig ut  unntatt den ene reimen som ikke sitter på plass.  

 

 

 

 

post-84800-0-77956800-1424477712_thumb.j

post-84800-0-05682800-1424477745_thumb.j

post-84800-0-12179900-1424477771_thumb.j

post-84800-0-82281900-1424477798_thumb.j

post-84800-0-19533900-1424477827_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist og se at du har ett uhell med bilen! Når det kommer til reperasjon utav bilen, så kommer det vel litt ann på om det finnes en liten mekanikker i deg selv? Om det gjør det, så trenger ikke dette å bli så veldig dyrt... Tror jeg da :) 

Som du nevner selv med denne reimen, så er nok det grunnen for rødt lys på batteriet, og svikten av servopumpen. Da tapper du batteriet fort, og servopumpen har ingen drift i seg! Den reimen koster ikke mye penger hos en deleforhandler. Om det er GS, Meca eller Mekonomen så får du den for en grei pris :) Radiatoren kan jo du være både heldig og uheldig med! Kanskje det bare er slangen som har fått seg en smell og sprukket i inngangen, da er jo det relativt enkelt og bytte, samt at det er heller ikke noe dyr del. Men du kan også ha vært uheldig og sprukket radiatoren, da må nok den byttes siden du sier det lakk ut under derfra. Men en radiator trenger ikke å være dyr heller, du kan garantert finne en inne på kjøp&salg sidene :) 

 

Det som kanskje vil koste deg noen kroner er vel karosseri deler. Med tanke på den bilen der, så er det sikkert enklere, og billigere om du leiter rundt på nett etter en som hugger en tilsvarende bil, eller selger bilen sin i deler! Har hatt en e46 coupe selv, og synd som det er og si det, så har de bilen tapt seg betraktelig i pris de siste årene :roll: Derfor finner du garantert deler som kan erstatte de du har skadet her, uten at det trenger koste en formue! Men som sagt, mye utav dette kommer ann på om du er istand til og kunne ordne dette selv hvis det finnes en liten nevekyndig mann i deg :) Lykke til hvertfall med og få gliset i orden igjen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldingen! Veldig trist, jeg er ikke flink til å fikse opp biler selv, kan bare basics som luft filter og små ting så skal prøve å finne noen som er flink med henda. Må bare prøve å å få tak i ny reim og en brukt radiator rundt om kring på nettet/bil skrot men å finne lik frontfanger og panser med samme farge kan bli litt problematisk, får håpe det bare er de tinga som må byttes. :smile:

Endret av Aslan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldingen! Veldig trist, jeg er ikke flink til å fikse opp biler selv, kan bare basics som luft filter og små ting så skal prøve å finne noen som er flink med henda. Må bare prøve å å få tak i ny reim og en brukt radiator rundt om kring på nettet/bil skrot men å finne lik frontfanger og panser med samme farge kan bli litt problematisk, får håpe det bare er de tinga som må byttes. :smile:

Koed selger brukte deler, så kansje du er heldig og finner en med samme farve som din der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OBS: multi-reimen på M54 motoren driver vannpumpe, dynamo og servopumpe! Dersom denne er av, vil jeg sterkt fraråde å ha motoren igang da den uten vannpumpe vil koke/overopphetes og du kan raskt få mer skade slik som lekk toppakning, vann i oljen etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OBS: multi-reimen på M54 motoren driver vannpumpe, dynamo og servopumpe! Dersom denne er av, vil jeg sterkt fraråde å ha motoren igang da den uten vannpumpe vil koke/overopphetes og du kan raskt få mer skade slik som lekk toppakning, vann i oljen etc.

Bra du sa ifra! har plugga ut batteriet så bilen kommer til å stå der helt til jeg får spart opp penger til å ordne den opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OBS: multi-reimen på M54 motoren driver vannpumpe, dynamo og servopumpe! Dersom denne er av, vil jeg sterkt fraråde å ha motoren igang da den uten vannpumpe vil koke/overopphetes og du kan raskt få mer skade slik som lekk toppakning, vann i oljen etc.

Det var jeg faktisk ikke klar over! Bra du sa ifra og takk for en ny lærdom :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...