Gå til innhold

Starter 728 e38 går ikke rundt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Starteren på E38en begynte å bli dårlig ved varmstart så jeg har byttet den. Har nå montert en annen starter, og koblet på kablene. Det eneste som skjer når jeg vrir på tenning er et smell i starteren, men den drar ikke rundt. Tok den så ut igjen og satt strøm på den, da gikk den rundt. Satt den inn igjen, fortsatt bare et smell.

Satt deretter inn igjen den gamle starteren (som fungerer fint ved kaldstart), samme på den, bare et smell. Så i teorien skal starteren være i orden, men noe i bilen tuller det til. Er det ikke nok med strøm og jording så skal den dra i rundt? Eller må jeg montere sammen alt av innsug og kontakter før jeg kan prøve?

Ikke så gira på å montere sammen alt for å finne ut av at det ikke fungerer.

Kort sammendrag:

Starter lager bare et smell, drar ikke rundt. Det er strøm på batteriet, prøvd med startbooster og to forskjellige startere. Startere går rundt begge to ved å sette 12v direkte på.

Noen ideer?

Skrevet

Høres ut som for lite strøm. Så enten er det dårlig batteri ellernoe dårlig kobling mot starter fra batteri.

Skrevet

Ja, må jo egentlig være enten strøm eller jording. Skal jo fungere ellers. Får se i morgen, står på lading nå. Er jo en del elektronikk i disse E38ene så kan være at den er litt kresen på spenning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...