Gå til innhold

GPS shark fin retrofit

Anbefalte innlegg

Hei.

Etter jeg har ettermontert CIC i min bil så vil den ha en u.org. gps antenne, noe jeg ikke er helt fan av. Jeg har derfor funnet ut jeg vil ha en org. takantenne..

Er det noen som har noe erfaring mer ettermontering av noe slikt? Tips og triks? Kansje en tråd jeg ikke har sett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da regner jeg med at en slik vil fungere for eksempel:

http://www.ebay.de/itm/BMW-1er-E82-3er-E90-E92-LCI-Dachantenne-Antenne-GPS-6929347-/111266418199?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item19e7fece17

Istedenfor uorg antenna, så trenger du kunn en fakra antenne ledning som du kobler fra CIC til haifinna på taket! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da regner jeg med at en slik vil fungere for eksempel:

http://www.ebay.de/itm/BMW-1er-E82-3er-E90-E92-LCI-Dachantenne-Antenne-GPS-6929347-/111266418199?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item19e7fece17

Istedenfor uorg antenna, så trenger du kunn en fakra antenne ledning som du kobler fra CIC til haifinna på taket! :)

Ja en slik, men vet du om jeg kan bruke eksisterende kabler? Vil dekselet fra en F30/F20/F22 passe på denne?

Det ser så mye bedre ut enn det gamle :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på åssen det funker på E82 egentlig, jeg har jo FM antenne på taket på min E87, og om jeg kjøper ny antenne så kan jeg få GPS, telefon og fm antenne i takantenna, men har ikke E82 fm antenne i bakruta eller noe? Eller kanskje du har FM på taket i haifinna du allerede har der? :)

Tror kanskje det er kun DAB/GPS og telefon som går i antenna på taket. Vet du om du har noe antenna under haifinna på taket? Hvis ikke så er det vel bare å sette den på og strekke gps ledning opp dit :)

Om de dekslene er store nok, så er det sikkert bare å fjerne gammel og sette på nytt tipper jeg :)

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har foreløpig antennen i vinduet ja, men jeg regner med jeg kan bytte ut denne med tak antenne..? har ikke haifinne enda :)
Tror jeg skal bare kjøpe nye antenna og dekselet.. CIC maskina og NBT maskina har vel samme kontakt til gps og slikt håper jeg.. vi får se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror FM radio antenne kun går til vinduet på E82, så denne få du nok ikke montert i haifinnen tror jeg, da kun GPS, DAB og Telefon skal være i den :)

Åjaa, trodde alle E82 hadde jeg, men har du ikke noe på taket i det hele tatt da? :)

Det regner jeg med er helt likt ja! :) Det høres ut som en god plan! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her må jeg finne meg mål på hvor den skal stå, ta ned taket bak,teipe over og borre hull, gjennomsiktig tectyl rundt hullet for unngå rust, så få tak i kabler osv :)

Må få tak i delene først, og det kan ta litt tid, ettersom jeg har bremseprosjektet osv liggende og vente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...