Gå til innhold

Bytte dører e39.

TheMaa
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, skal bytte dører på bmw-en og lurer da på hvordan det blir med sentrallåsen og låsen/nøkkelen.

Er det noe måte å få nøkkelen til å fungere på ny dør uten å ta sylinderen fra gamle? Har allerede skrudd av sylinderen og egentlig hele låsen fra gamle døra men tenkte å høre her før jeg monterer, virka som en kjedelig jobb.

Lurer også på om jeg trenger noe av det elektriske fra de gamle dørene mine når det kommer til sentrallåsen? På både føredør og passasjer siden.

MER:

Et spørsmål til. Hvordan er det å dra ledninger ut av gammel bakluke og tre de inn i ny? Sitter vel ikke limt og nærmest umulig å få ut helt? (Er forresten stv/touring.) Ledningene på den nye luka er kløpt ved hengslene så regner med jeg må bruke hele "ledningsnettet" fra gamle?

Takker for svar.

Endret av TheMaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vedr. ledningsnettet ville jeg ha tapet fast en ledning/hyssing/tynt tau på det el nettet som er i den nye luka og når du drar dette ut så følger ledningen med inn i den nye luka.

Når du skal ha inn igjen det ledningsnettet du skal bruke,  taper du det fast til ledningen som ligger inne i luka og forsiktig drar det tilbake på  plass.

Det er viktig å ha tålmodighet og god tid med dette da det er lett å ødelegge. Kan være lurt å tape løse ledninger sammen slik at de kommer lett inn uten å skape problemer.

lykke til!

-G-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vedr. ledningsnettet ville jeg ha tapet fast en ledning/hyssing/tynt tau på det el nettet som er i den nye luka og når du drar dette ut så følger ledningen med inn i den nye luka.

Når du skal ha inn igjen det ledningsnettet du skal bruke, taper du det fast til ledningen som ligger inne i luka og forsiktig drar det tilbake på plass.

Det er viktig å ha tålmodighet og god tid med dette da det er lett å ødelegge. Kan være lurt å tape løse ledninger sammen slik at de kommer lett inn uten å skape problemer.

lykke til!

-G-

Takker for svar!

Tenker at jeg kan legge alle ledningene inn i strømper/rør så slepper jeg kanskje ledningsbrudd i senere tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har byttet dør og tatt gamle låsen men sentrallåsen fungerer ikke og jeg får ikke låst døra med nøkkel, får bare låst den opp. Og merker nesten ingen motstand når man vrir nøkkelen.

Hva kan være grunnen til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I låsecylinderen er det ett stag med ett firkantet spor som skal inn selve låsekassen

Har ikke dette truffet riktig under montering får du ikke låsing.

Greier ikke å laste opp bilder her, men jeg regner med at du forstår hva jeg mener

P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I låsecylinderen er det ett stag med ett firkantet spor som skal inn selve låsekassen

Har ikke dette truffet riktig under montering får du ikke låsing.

Greier ikke å laste opp bilder her, men jeg regner med at du forstår hva jeg mener

P

Skjønte det :)

Men nå (etter at bilen har stått litt) fungerte plutselig nøkkelen og sentrallåsen, så nå funker alt som det skal ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...