Spex Skrevet Februar 25, 2015 Share Skrevet Februar 25, 2015 (endret) Automatkassen går i nødmodus og virker som om den låser seg i 3. giret får opp EML, ASC og girkasse på speedometer. Speedometer fungerer men ikke turtall, temp går rett til fullt når den startes, tankmåler er meget ustabil. Etter jeg sletter feilkoder fungere bilen som den skal i ett par dager og problemene kommer tilbake gradvis og blir verre og verre, til slutt permanent, så må de slettes på nytt. Speedometer fungerer men ikke turtall, temp går rett til fullt når den startes. Noen som har vært borti lignende? Ting jeg har gjort for å prøve å få bort feilkodene på egenhånd, tørke, fjerne løv og div rundt kupefilter, latt bilen ståt inne i 5 dager å tørke med varme, sjekket for kondens rundt motorstyringa under pollenfilteret på passasjerside. Kassen girer pent etter feilkodene er slettet. Feilkoder: ______________________________________________________________________ INSTRUMENT CLUSTER (IKE/KOM) Contains 5 Faults Unknown fault code 00F0 0245 6 Data connection to drive and running gear control modules (CAN Bus) 0131 22 Road speed Signal (Speedo-A) 0244 6 Data connection to drive and running gear control modules (CAN Bus) 0251 6 Data connection to drive and running gear control modules (CAN Bus) ______________________________________________________________________ DIGITAL MOTOR ELECTRONICS (DME) Contains 10 faults (125) 7D Electric fan, activation (217) D9 EUIII/OBDII P0600 signal CAN EGS (130) 82 signal CAN ASC 1 (045) 2D Multi function steering wheel, interface, monitoring (131) 83 Signal, CAN instrument cluster 2 (132) 84 Signal, CAN instrument cluster 3 (208) d0 Speed monitoring implausible EWS (219) DB Monitoring, CAN (125) 7D Electric fan, activation (217) D9 EUIII/OBDII P0600 Signal CAN EGS _______________________________________________________________________ TRANSMISSION (EGS) contains 5 faults (128) 80 Monitoring CAN bus (P0700, P1747) (056) 38 Symptom GLUE (129) 81 CAn timeout DME (P0700, P1747) (032) 20 Speed Signal, output (P0720) (033) 21 Turbine speed sensor (P0715) Er mange flere feilkoder, men resten går på lys & diverse annet småtull. Endret Februar 26, 2015 av Spex Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmaxi Skrevet Februar 25, 2015 Share Skrevet Februar 25, 2015 Dårlig batteri eller den velkjente feilen på el.delen/kontakten bak på rattlåsen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spex Skrevet Februar 25, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2015 (endret) Hvordan vet jeg om det er den delen bak rattlåsen om jeg skal se etter den? er ikke så særlig flink selv med skruving, nettopp begynt Endret Februar 25, 2015 av Spex Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 25, 2015 Share Skrevet Februar 25, 2015 Det sies at spesielt sminke speil lyset er den som ikke vil fungere ved defekt bakstykke på tenningslåsen. Men mange rapporterer om mye rart egentlig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spex Skrevet Februar 26, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 26, 2015 e bare av og til det kobler ut, som om det ikke får spenning. Om jeg skal skifte batteriet, må det kodes inn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 26, 2015 Share Skrevet Februar 26, 2015 Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spex Skrevet Februar 26, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 26, 2015 (endret) hm Endret Februar 26, 2015 av Spex Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 26, 2015 Share Skrevet Februar 26, 2015 Bare piss preik. E39/38 har aldri hatt noe sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spex Skrevet Februar 26, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 26, 2015 (endret) Fikk høre på et Boschverksted tidligere idag at om jeg skulle sette inn et nytt batteri måtte det kodes inn på disse bilene, men det er altså bare bullshit da? Slenger med et bilde av hvordan speedo ser ut for øyeblikket, bremseklosselyset har bestandig vært der. (ser dette ble postet 2 ganger, bare ene uten bildet.) computer for å måle gjennomsnitt på drivstoff fungerer heller ikke lengre, merka det idag. 0/100km/l Endret Februar 26, 2015 av Spex Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå