Gå til innhold

E36 hvit toplokk?


Tommy Rassnes
 Share

Anbefalte innlegg

Hei har begynt nylig å få hvit saft i topplokket mitt. Kan også se mye av det hvis jeg drar ut veivhusvent slangen og ser inni. Peilepinnen min er svart... Eneste som er gale er at den avogtil går på 5sylindre tror jeg. Slags putring bak fra potten og den går dårligere. Noen ideer hva dom kan være gale?? Luftmassemåleren min er gåen vet jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er hvit saft på innsiden av topplokket, så kan det være kjølevann, altså defekt toppakning.

Ellers kan det også være kondens/vann av små kjøring, om det er det, så forsvinner det ved en langtur med skikkelig varm motor.

 

Ang putring i eksos, tyder det jo, som du selv sier, at den går på 5 sylinder eller feil tenner.

Er det defekt toppakning så kan dette være feilen. Ellers må du bare feilsøke og feks flytte en coil for å se om problemet forsvinner.

Du kan også skru ut pluggene for å se på fargen på de, og se om de andre ser bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar otis! Bilen har stått i 3uker uten å

Bli kjørt og har kjørt den siste uken fram og

Tilbake til jobb 4 min tur så aldri blitt varm :o hva vil en skikkelig god tur og la den bli varm si? :) håper dette er problemet! Toppen har jeg ingen sjans å få byttet alene ... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljedampen sirkulerer vel uansett om massemålern er ødelagt.

Ikke uvanlig at m50 motorer putrer på 4-5 sylindre til tider, det kan komme vann nedi plugghullene og det gir overslag og dårlig med gnist.  

Blås rent med en trykkluft, hold en duk over mens du peiser på med luft.

Alternativt så napper du ut en og en coil og hører om turtallet endrer seg, hvis det ikke blir forskjell så har du funnet defekt coil. 

 

Ta en vanlig service, bestill en ny/brukt lmm. Har du prøvd å rengjøre lmm forresten?

Endret av bmwmann24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, blæs ut vannet og få tørket godt bort fra gummi på coil. spray med elektrospray inni der og omså.

Mon tro om vannet kommer inn der hvor coilkablene tres gjennom 3 og 3? går en form for pakning der, men ser at dette er et vanlig problem på disse. Jeg funderer på å smekke noe litt varmebestandig rundt coil slik at vannet ikke trenger nedi plugghullet på min m50. Samme lekse der som på din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, blæs ut vannet og få tørket godt bort fra gummi på coil. spray med elektrospray inni der og omså.

Mon tro om vannet kommer inn der hvor coilkablene tres gjennom 3 og 3? går en form for pakning der, men ser at dette er et vanlig problem på disse. Jeg funderer på å smekke noe litt varmebestandig rundt coil slik at vannet ikke trenger nedi plugghullet på min m50. Samme lekse der som på din.

Takker for hjelp :D ska få alt vannet ut idag. Har byttet viftereim termostat og litt under regnvær ute :( så har kommet sykt mye vann nedi med pluggen pga dekselet va av :( kokte og boblet fra der når motoren ble varm. Prøvd å skaffe en brukt lmm, ny koster 1400kr så prøver å finne noen som harr... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny lmm til min 2liter 5serie fra 91 koster rundt 6-7.000,- jeg bestillte fra ebay for 700,-  gir samme verdier som en original (levetida er kanskje ikke like god), men den funker enda 1 år etter kjøp så det lover godt:p

jeg kjøpte en fra ebay til 800kr.... og den funket ikke bilen bare kubbet og gikk dårlig <når jeg brukte den... :( så vet ikke... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...