gurga Skrevet Februar 26, 2015 Skrevet Februar 26, 2015 (endret) Hei! Har et merkelig problem med min BMW 530dat 1999 mod. Km stand ca 250000. Ved oppstart og igangsetting er det nesten ikke drakraft, slipper jeg gassen litt og gir på igjen, kommer den med full kraft og virker optimalt. Har skiftet: - Luftmassemåler - Trykksensor - Ladetrykksregulator x 2 - Vakummslanger til turbo - Railtrykksensor - Programert til ny software på luftmassemåler - Turbo uoriginal Har kontrollert: - Jevngangstest av dyser er ok - Diagnose; ingen feilkoder - Automatolje nivå Nylig utført service Er det noen som har hatt tilsvarende problem? Eller har tips ? Endret Mars 21, 2015 av Sjøbuse Endret topic. Les forumsregel 3!
Otis Skrevet Februar 26, 2015 Skrevet Februar 26, 2015 Det kunne jo vært greit med live verdier når du har problemet.
gurga Skrevet Mars 1, 2015 Forfatter Skrevet Mars 1, 2015 Det kunne jo vært greit med live verdier når du har problemet. Får ikke skrevet ut verdiene. Er det noe spesielle du tenker på ? Har du vært borti noe lignende?
Otis Skrevet Mars 1, 2015 Skrevet Mars 1, 2015 Du kan ta bilde av verdier? Jeg har ikke vært borti det før. Har du bare skiftet deler i blinde?
gurga Skrevet Mars 1, 2015 Forfatter Skrevet Mars 1, 2015 Du kan ta bilde av verdier? Jeg har ikke vært borti det før. Har du bare skiftet deler i blinde? Skal gjøre det når jeg tar diagnose igjen Vanskelig å skifte noe etter diagnose, når den ikke viser noe feil. Så litt i "blinde" som forsøk. Diagnosen viste feil på glødesystem, det var 3 stk glødeplugger som er skiftet.
Otis Skrevet Mars 1, 2015 Skrevet Mars 1, 2015 Du bør jo se live verdier når feilen er der. Det høres jo ut som feilen kommer hver gang så.
bcRichard Skrevet Mars 1, 2015 Skrevet Mars 1, 2015 Holdt på med en e46 330xd med akkurat samme problem. Der var det ledningsbrudd til magnetventilen for styring av turbotrykk som var problemet. Så problemet ligger nok i styringen av turboen. Sjekk ledningsnettet til denne, evnt. improviser å ''lag'' ett nytt midlertidig ledningsnett for å se om problemet blir borte.
gurga Skrevet Mars 1, 2015 Forfatter Skrevet Mars 1, 2015 Holdt på med en e46 330xd med akkurat samme problem. Der var det ledningsbrudd til magnetventilen for styring av turbotrykk som var problemet. Så problemet ligger nok i styringen av turboen. Sjekk ledningsnettet til denne, evnt. improviser å ''lag'' ett nytt midlertidig ledningsnett for å se om problemet blir borte. Da mener du ledningene til turboakkumulatoren? Var det slik at den kom som normalt etter at gassen var sluppet opp en tur?
bcRichard Skrevet Mars 6, 2015 Skrevet Mars 6, 2015 ja akkurat samme symptom som du har. Jeg ledninger til skkumulatoren. Sjekk hele ledningsnettet til denne.
gurga Skrevet Mars 9, 2015 Forfatter Skrevet Mars 9, 2015 Takk for tips! Det viste seg at stikk inn til akkumulator var full av irr. Renset og skiftet dette, alt ok etterpå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå