Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Har et merkelig problem med min BMW 530dat 1999 mod. Km stand ca 250000.

Ved oppstart og igangsetting er det nesten ikke drakraft,

slipper jeg gassen litt og gir på igjen, kommer den med full kraft og virker optimalt.

Har skiftet:

- Luftmassemåler

- Trykksensor

- Ladetrykksregulator x 2

- Vakummslanger til turbo

- Railtrykksensor

- Programert til ny software på luftmassemåler

- Turbo uoriginal

Har kontrollert:

- Jevngangstest av dyser er ok

- Diagnose; ingen feilkoder

- Automatolje nivå

Nylig utført service

Er det noen som har hatt tilsvarende problem? Eller har tips ?

Endret av Sjøbuse
Endret topic. Les forumsregel 3!
Skrevet

Det kunne jo vært greit med live verdier når du har problemet.

 

Får ikke skrevet ut verdiene.

Er det noe spesielle du tenker på ?

Har du vært borti noe lignende?

Skrevet

Du kan ta bilde av verdier?

Jeg har ikke vært borti det før.

Har du bare skiftet deler i blinde?

Skrevet

Du kan ta bilde av verdier?

Jeg har ikke vært borti det før.

Har du bare skiftet deler i blinde?

Skal gjøre det når jeg tar diagnose igjen :)

 

Vanskelig å skifte noe etter diagnose, når den ikke viser noe feil. Så litt i "blinde" som forsøk.

 

Diagnosen viste feil på glødesystem, det var 3 stk glødeplugger som er skiftet.

Skrevet

Du bør jo se live verdier når feilen er der.

Det høres jo ut som feilen kommer hver gang så.

Skrevet

Holdt på med en e46 330xd med akkurat samme problem. Der var det ledningsbrudd til magnetventilen for styring av turbotrykk som var problemet. 
Så problemet ligger nok i styringen av turboen. Sjekk ledningsnettet til denne, evnt. improviser å ''lag'' ett nytt midlertidig ledningsnett for å se om problemet blir borte.

Skrevet

Holdt på med en e46 330xd med akkurat samme problem. Der var det ledningsbrudd til magnetventilen for styring av turbotrykk som var problemet. 

Så problemet ligger nok i styringen av turboen. Sjekk ledningsnettet til denne, evnt. improviser å ''lag'' ett nytt midlertidig ledningsnett for å se om problemet blir borte.

 

Da mener du ledningene til turboakkumulatoren?

Var det slik at den kom som normalt etter at gassen var sluppet opp en tur?

Skrevet

Takk for tips! Det viste seg at stikk inn til akkumulator var full av irr.

Renset og skiftet dette, alt ok etterpå! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...