Hollabaloo Skrevet Februar 27, 2015 Skrevet Februar 27, 2015 (endret) Får feilmelding ved kjøring av diagnose med INPA på 1998 E39: "5 Wiping sensor defective" Symptomer: - Regnsensoren har virket dårligere og dårligere. Nå nylig har den sluttet helt å virke, den går på fast intervall, og det spiller ingen rolle på intervallhastigheten når man justerer "sensitivitetsbryteren" på vindusviskerhendelen bak rattet. - Selve vindusviskerne fungerer altså, det er kun regnsensor-funksjonaliteten som er gåen. - Det har ikke blitt byttet frontrute - Jeg har re-initialisert regnsensoren i INPA uten at det hjalp Er det selve sensoren på ruta som er gåen, eller kan det være noe annet? Endret Februar 27, 2015 av Hollabaloo
Otis Skrevet Februar 27, 2015 Skrevet Februar 27, 2015 Uten at jeg faktisk vet, så vil jeg tro at det er sensoren det er snakk om. Ser for meg at det er en form for feilsjekk om at sensoren ikke svarer med noe innen gitt antall millisekund eller sekund så antar bilen at den er defekt. Ellers må du sjekke wds for å finne ut av ledninger og vet boksen som styrer rls igjen. Mener det er lcm.
Hollabaloo Skrevet Februar 28, 2015 Forfatter Skrevet Februar 28, 2015 Hm. Jeg tror jeg avventer en stund. Kanskje den begynner å virker igjen av seg selv.... Det er ihvertfall kjedelig å bruke 2000 kr på å fikse en "komfort-funksjon" på en gammel bil som ikke er verdt så mye penger lenger.
Otis Skrevet Februar 28, 2015 Skrevet Februar 28, 2015 Det er sant, man må passe seg når man har gamle biler, så man ikke bruker for mye penger i forhold til egentlig verdi eller bruksverdien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå