bmwmann24 Skrevet Mars 7, 2015 Skrevet Mars 7, 2015 Det er ikke bare dekkstøy du hører? Gåent hjullager lager en form for "rumlelyd" og i noen tilfeller "skrapelyd", i svinger blir lyd borte som nevnt over her.
AndreasBr Skrevet Mars 8, 2015 Forfatter Skrevet Mars 8, 2015 Det er ikke bare dekkstøy du hører? Gåent hjullager lager en form for "rumlelyd" og i noen tilfeller "skrapelyd", i svinger blir lyd borte som nevnt over her. Jeg vet ikke, men jeg tror ikke det.
Sammyen Skrevet Mars 9, 2015 Skrevet Mars 9, 2015 Vert uten internett heile helga så var godt å komme på jobb, funket knapt på mobilenSer at det kanskje var dårlig formulert av meg med "godstoget". Meinte at det ville vert ein repeterende lyd som justerte seg med fart uavhengig av turtall.Som bmwmann seier vil du merke forskjell i lyden når du svinger visst det hadde vert hjullager.
badsha Skrevet Mars 10, 2015 Skrevet Mars 10, 2015 Det md eksoslukt er garantert manifoilfen, er kjent svakhet på disse motorene, byttet min til støpt jern:)
AndreasBr Skrevet April 3, 2015 Forfatter Skrevet April 3, 2015 (endret) Det md eksoslukt er garantert manifoilfen, er kjent svakhet på disse motorene, byttet min til støpt jern:) Var faktisk ikke det. Det var en eksoslekkasje ved EGR'en etter at den var på verkstedet.. Det er fikset nå ;P Det som gjenstår nå er den lyden jeg hører.. Verkstedet har sjekket hjullager, og sier at det er i orden. Han ene fra verkstedet skrev: "Jeg sitter og tenker litt på svinghjulet som sitter foran klutchplaten. På nyere biler som din er dette av typen Dobeltmasse, hvilket i praksis betyr at det er to metalskiver som er forbundet med en gummilegering. Genialt for å redusere støy Og gi en myk fin klutchrespons, men disse eldes og svikter, og symptomene er litt urolig tomgang, vibrasjoner i drivlinje og klapring..." Men svinghjulet er da festet til motoren, og ikke mellomakslingen... (Med clutch imellom).. Det jeg tenker på er at lyden er uavhengig av clutch innkoblet eller utkoblet, samt turtall på motoren. Lyden er mer frekvent ved høyere hastighet, men iblant kan lyden bli helt borte. Endret April 3, 2015 av AndreasDG
RobertGråwe Skrevet April 3, 2015 Skrevet April 3, 2015 sjekket plasten inni hjulbuene?Denne kan sitte litt løst og bli blåst bakover i fart.Har selv vert borti at disse har slått mot hjul eller mot frontfanger i en viss rytme, og noen ganger ikke lage en lyd i det heletatt.Tenker da på plasten som dekker hele hjulbuen på innsiden.
AndreasBr Skrevet April 3, 2015 Forfatter Skrevet April 3, 2015 (endret) sjekket plasten inni hjulbuene? Denne kan sitte litt løst og bli blåst bakover i fart. Har selv vert borti at disse har slått mot hjul eller mot frontfanger i en viss rytme, og noen ganger ikke lage en lyd i det heletatt. Tenker da på plasten som dekker hele hjulbuen på innsiden. Du mener innerskjermen? Har ikke sjekket.. Kan sikkert se etterpå Edit: Det vil jo også forklare hvorfor lyden kan bli borte når jeg svinger ... Løper ned og sjekker med en gang jeg.. editslutt Men jeg merker jo at motoren kan gå litt ujevnt, og når jeg tar igang ved kald motor kan det være en slags... hmm, vibrasjon på en måte? Litt usikker på om det kun er ved kald motor, tenker ikke på det lenger. sjekker neste gang. Men ca 15000 sier de for kun å bytte/sjekke DMF.. Det er jo evig dyrt.. Kan det lønne seg å sjekke svenske verksted? Endret April 3, 2015 av AndreasDG
RobertGråwe Skrevet April 3, 2015 Skrevet April 3, 2015 Innerskjermen ja!Jeg glemmer ofte hva ting heter. Håper det bare er det, da er det enkelt å fikse! AndreasBr reagerte på dette 1
AndreasBr Skrevet April 3, 2015 Forfatter Skrevet April 3, 2015 Innerskjermen ja! Jeg glemmer ofte hva ting heter. Håper det bare er det, da er det enkelt å fikse! Ble utsatt pga mat haha RobertGråwe reagerte på dette 1
AndreasBr Skrevet April 3, 2015 Forfatter Skrevet April 3, 2015 (endret) Høres mer ut som vind dette her mener nå jeg Haha, så ikke denne før nå.. Nei, det er nok ikke vind =P EDIT: beklager for at det ikke havnet i samme innlegget.. Endret April 3, 2015 av AndreasDG
Skårholen Skrevet April 3, 2015 Skrevet April 3, 2015 Men når biln står så er lyden også der. Jeg tenkte på lekkasje på ei dyse. Da er det kanskje no lyd. Og gjerne eksos og diesel som har kokset rundt dysa, lukter eksos da også.
AndreasBr Skrevet April 3, 2015 Forfatter Skrevet April 3, 2015 Men når biln står så er lyden også der. Jeg tenkte på lekkasje på ei dyse. Da er det kanskje no lyd. Og gjerne eksos og diesel som har kokset rundt dysa, lukter eksos da også. Lyden er ikke der når bilen står stille... Eksoslukten var pga eksoslekkasje ved EGR-ventilen. Dette er løst.
TRF Skrevet April 3, 2015 Skrevet April 3, 2015 Til info (til alle de som har pekt på sprukket manifold), så utfordrer jeg dere til å finne en sprukket manifold på en slik motor. Denne er i støpejern, og sprekker derfor ikke. Den eldre, sveiste, manifolden som man finner på m57tu / m57n derimot, den sprekker i ett sett Andreas; vanskelig å finne sånt (ulyden din), selv når man har bilen. Jeg vil derfor anbefale deg å benytte deg av ivrige mennesker med lang erfaring på merkeverksted (som trolig "bmw - mek" her oppe er). Det er beste sjansen for å finne feil. Naf kan du iallefall glemme med en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå