hengi Skrevet Mars 3, 2015 Skrevet Mars 3, 2015 Hei, kjøpte for relativt kort tid sia ein -01 320d (m47d20) som etter ein kort periode begynte å lekke diesel ut med fremste dyse. Eg har demontert dyse, fresa dyse og sete, montert ny tettering. Ifm dette har eg òg hatt av innsuget. Etter eg monterte sammen igjen vil ikkje motoren starte. Eg har demontert/montert fleire ganger men kan ikkje finne noke gale/feil. Den får diesel, det blei konstantert ved lufting. Lufta kun dysa som var av. Ellers kan eg sei at bilen var 'litt' tregstarta frå før, den tørna tre fire turer ekstra før den tente. Har teita over dei andre dysene litt, då eg synes den som var demontert var dårlig tiltrekt. Har brukt opp igjen dei gamle pakningane på innsuget. Ringer det ei klokke hos noken ??? Takker på forhånd for gode innspel mvh Henning
Kennethe34 Skrevet Mars 3, 2015 Skrevet Mars 3, 2015 Siden du har fresa setet, sikker på at du ikke har fylt sylinderen med spon?
hengi Skrevet Mars 3, 2015 Forfatter Skrevet Mars 3, 2015 Mja, heilt sikker er eg jo ikkje, men sentertappen på fresen er magnetisk, og sponet festa seg der so vidt eg kunne sjå
Kennethe34 Skrevet Mars 3, 2015 Skrevet Mars 3, 2015 Okei, har vært borti en gang før at en hadde frest dysesetet og dette endte opp med stempelbytte og sylinderhoning. Det hadde kommet spon i sylinderen noe som resulterte i en mild skjæring (motor gikk tungt/tregt rundt)
hengi Skrevet Mars 3, 2015 Forfatter Skrevet Mars 3, 2015 Ok, eg ser den, var faktisk litt bekymra for dette med sponet før eg såg at fresen var magnetisk
hengi Skrevet Mars 7, 2015 Forfatter Skrevet Mars 7, 2015 Oppdatering: Bilen starta etter eg lufta alle dysene. Trudde ikkje det var behov for, sia eg kun hadde av nr 1. Men men...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå