stig. Skrevet Mars 3, 2015 Skrevet Mars 3, 2015 Nå håper jeg det er noen kloke hoder der ute, er snakkk om en 97 mod med m62b44 motor, jeg hører en svak tikking fra passasjer siden, kan minne litte grann om en form for rar eksos lekk, men ikke lukter jeg noe, å ikke kjenner jeg noe ( sånn umiddelbart vertfall) synes lyden er for "pinglete" til og være ventil tikking, oljen er bra osv Har noen et godt forslag ? å ikke minst det aller viktigste kansje, varmeapparat sluttet og fungere, eller vifta sluttet og fungere på alle mulige trinn, det blåser varmt om man kjører fort, så selve varmeapparat register delen fungerer jo, kan justere varmen opp og ned på begge sider, samt at jeg kan justere vifte/blåse styrken opp og ned på begge sider, fra min til max, men blåser ikke . hva tipper folk, viftemotstand ? selve vifta ? er det sånn og forstå at motstanden sitter på vifta på disse bilene ? takker for gode råd og tips på forhånd
Sammyen Skrevet Mars 3, 2015 Skrevet Mars 3, 2015 (endret) Hørest ut som vannpumpe i mine ører, sett på denne? Endret Mars 3, 2015 av Sammyen
Cbrooen Skrevet Mars 3, 2015 Skrevet Mars 3, 2015 På min E39 måtte jeg bytte viftemotstanden, siden den kun blåste kaldt. Etterpå funket det helt fint med varmen Angående lyden, er det nok vannpumpa som er på vei til å ryke.
Sammyen Skrevet Mars 3, 2015 Skrevet Mars 3, 2015 På din så blåste den ikkje varmt på høgt turtall?Tenker at vannpumpa kan ha ein finger i spelet med begge problemene
Cbrooen Skrevet Mars 3, 2015 Skrevet Mars 3, 2015 Husker ikke, men mener den blåste varmt på høyere turtall.
Espen Aass Skrevet Mars 3, 2015 Skrevet Mars 3, 2015 Har du sjekket sikringen? Etter som vifta til varmeapperatet ikke fungerer på begge sider ( for du har vel to-soner.) er det vel noe med strømtilførsel. Trur en diagnose kunne funnet feilen her.
stig. Skrevet Mars 4, 2015 Forfatter Skrevet Mars 4, 2015 Har du sjekket sikringen? Etter som vifta til varmeapperatet ikke fungerer på begge sider ( for du har vel to-soner.) er det vel noe med strømtilførsel. Trur en diagnose kunne funnet feilen her. ikke sikring, denne bilen er lei ang diagnose da den er amerikansk, alle som har prøvd og koble seg på denne har ikke helt fått det til
stig. Skrevet Mars 4, 2015 Forfatter Skrevet Mars 4, 2015 vannpumpe ? jeg mener bestemt at vannpumpa ikke er mer en et par år gammel, men skal nevnes at jeg hører tydelig at tikkingen kommer fra høyre siden nede ved motor, så forsåvidt at jeg har et ødelagt motorfeste også, men er en veldig mild tikking som sagt, høres ikke ut som en lagerlyd etc etc som en dårlig vannpumpe kan lage
Espen Aass Skrevet Mars 4, 2015 Skrevet Mars 4, 2015 ikke sikring, denne bilen er lei ang diagnose da den er amerikansk, alle som har prøvd og koble seg på denne har ikke helt fått det til Da anbefaler jeg deg og kjøpe denne boken: http://www.bentleypublishers.com/bmw/repair-information/bmw-7-series-e38-1995-2001-repair-manual.html Her står det meste, ink. el-skjema. Har boka selv, og har vært til stor nytte. Det eneste jeg savner er om TV og Navigasjon.
stig. Skrevet Mars 4, 2015 Forfatter Skrevet Mars 4, 2015 Da anbefaler jeg deg og kjøpe denne boken: http://www.bentleypublishers.com/bmw/repair-information/bmw-7-series-e38-1995-2001-repair-manual.html Her står det meste, ink. el-skjema. Har boka selv, og har vært til stor nytte. Det eneste jeg savner er om TV og Navigasjon. jo takk for tipset, men meg og el skjema er omtrent som et esel på snowboard...... men blir vel og ta det neste steg, og få ut dashen og måle om formtstand får strøm (hurra) har sjekket litt rundt på nett, å formotstand er en "slager" her ser jeg, men er ikke aktuelt og kun bytte den, blir vifte+motstand isåfall, da ta ut dashen suger. Noen andre forslag en vannpumpe som angår tikking? synes det er rart om det er register også, da jeg synes jeg hører det "midt på" motor nede på høyre siden, kan høres ut som verdens minste eksoslekkasje, men klarer fanken ikke å kjenne noe eller og se noe da.... kan jo hende ex manifold har fått en historisk liten sprekk eller lignende
Espen Aass Skrevet Mars 4, 2015 Skrevet Mars 4, 2015 Har du prøvd og ta av multireimen og startet opp da? Blir lyden borte, så er vannpumpe, løpehjul osv. mulig årsak.
Julianv Skrevet Mars 4, 2015 Skrevet Mars 4, 2015 Min har også en rar "tikking", men min kommer fra venstre side. Høres ut som eksos-lekkasje men kan ikke se eller høre noe. Dog har jeg M60B40. Det er ikke ventiltikking iallefall og ikke kjede-rasling. Jeg har også litt "rart" varmeapparat, dvs jo mer gass jeg gir jo varmere blir det uansett hva temp jeg har innstilt Lange oppoverbakker blir det sauna i bilen.. Vifte funker utmerket dog på alle trinn, begge sider. Temp på motor er perfekt (95c) og termostat er ny.
stig. Skrevet Mars 4, 2015 Forfatter Skrevet Mars 4, 2015 Har du prøvd og ta av multireimen og startet opp da? Blir lyden borte, så er vannpumpe, løpehjul osv. mulig årsak. noe sier meg at jeg faktisk prøvde det da jeg byttet multireim på den i sommer, men nå blei jeg jaggu usikker. men skal nevnes at jeg hører lyden veldig tydlig når jeg stikker huet ned til toppdeksel, høres ikke ut som det kommer fra forran motor i det hele tatt. men kan jo væra no resonans osv da såklart Min har også en rar "tikking", men min kommer fra venstre side. Høres ut som eksos-lekkasje men kan ikke se eller høre noe. Dog har jeg M60B40. Det er ikke ventiltikking iallefall og ikke kjede-rasling. Jeg har også litt "rart" varmeapparat, dvs jo mer gass jeg gir jo varmere blir det uansett hva temp jeg har innstilt Lange oppoverbakker blir det sauna i bilen.. Vifte funker utmerket dog på alle trinn, begge sider. Temp på motor er perfekt (95c) og termostat er ny. da høres det jo faktisk ut som du har ei vannpumpe som kansje begynner og blir sliten. ja den tikking irriterer møkka ut av meg, ikke det at den høre "farlig" eller noe sånn ut, bare irriterende....... tikkinga mi kan nesten høres ut som som en plugg som har overslag , veldig lik den typiske "gnist" lyden man får fra en tennplug/overslag.
Julianv Skrevet Mars 4, 2015 Skrevet Mars 4, 2015 Vannpumpen virker bra, og det har ikke noe med temperatur problemene mine. Hvorfor skal den skubbe varm luft når den står på 16c? Og kun med pådrag. Snodige greier. Ja utrolig irriterende lyd, føler av og til jeg kjører snekke Prøvd deg fram med skrujern mot øret metoden?
stig. Skrevet Mars 4, 2015 Forfatter Skrevet Mars 4, 2015 Vannpumpen virker bra, og det har ikke noe med temperatur problemene mine. Hvorfor skal den skubbe varm luft når den står på 16c? Og kun med pådrag. Snodige greier. Ja utrolig irriterende lyd, føler av og til jeg kjører snekke Prøvd deg fram med skrujern mot øret metoden? nei har ikke prøvd det, har egentlig glemt hele greia i vinter, men trukke jeg har en så lang trekker, men må fikse varme apparat først
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå