Gå til innhold

Lakkering

rocc0
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Noen som kjenner til noen som lakkerer i Molde/Romsdal regionen?

Tenker da privatpersoner som tar på seg lakkering av fanger/leppe osv.

Skrik gjerne ut om noen vet om noen.

Feks for en frontleppe til e60, hvor mye sånn ca mener dere er akseptabelt og betale for lakkering

viss den er ferdig grunnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakket ein frontfanger privat hos ein kompis, betalte 2500. Synest det var grei pris. (Den var grunnet)
Frontleppe kan eg ikkje tenke meg burde kostet meir enn 1000-1500  ish, varierer med lakktype+

Endret av Sammyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk pris på 2750,- på en ny fanger, uten grunning. Dette er på et skikkelig lakkverksted, som hovedsaklig tar forsikringssaker. Hvitt arbeid, inkludert kvittering og garanti.

Så 2500 privat, virker litt rip-off :P

Det koster straks mye mer, dersom det er skader, eller du ikke demonterer/monterer selv. På samme måte får du mer valuta for pengene om du lakkerer et par-tre deler i slengen. Lakk er dyrt, og det går litt svinn. Spesielt når du blander og fyrer i gang sprøyten for et lite panel.

Skjønner at folk benytter svart arbeide på hellakkering av gamle biler, men hvis det er snakk om enkeltdeler og du er glad i bilen, kan det være greit å gå til et skikkelig sted, slik at det blir strøkent, får herdet skikkelig og at de får blandet fargen for å matche fargen bilen din har nå. I tillegg får du jo kvittering og kan klage om de var uheldig med utførelsen. Absolutt verdt å ta seg råd til. En enkeltdel er heller ikke så rimelig, privat, med mindre det bokslakkeres ute i solsteken. Blir fort en tusenlapp bare i lakk, der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode innspill! spørst om det ikke bare blir en tur til det lokale foretningene her for prisoverslag  :cool: det var faktisk ikke så ille som jeg så for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte 2500 for frontfanger hos Nordhagen Billakkering i Askim, det var da full pakke. Lakken blei også veldig bra, de tok ikke bare fargekoden fra bilen originalt, men målte lakken på bilen ettersom den var noen år gammel (Gamle E39en min som var 12år på det tidspunktet)

edit: Bare som en pris-sammenligning :)

Endret av Clevion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte 2000 for lakkering av bakfanger til min E39. Hvitt arbeid. Var en lærling som gjorde det, men jobben ble godt utført og de sa jeg bare skulle si fra om jeg var misfornøyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...