E.C. Skrevet Mars 6, 2015 Skrevet Mars 6, 2015 E36'en har i det siste begynt å ta inn like mye vann som Titanic og med alt det regnværet på Vestlandet har jeg bestemt meg for å brette opp ermene og gjøre noe med bassenget bak. Er ikke 100% sikkert på hvor det lekker inn, men fuktsperra på dørene bak får en gjennomgang med fugemasse bare for sikkerhetsskyld (ferdig med den ene døra idag). Det har regnet ganske hardt de siste dagene, men jeg har ikke lagt merke til noe vann rundt dørene, disse er strippa og har kun fuktsperra på. Samtidig har bagasjerommet fylt seg litt opp igjen. Så idag gikk jeg løs på den. Har røsket ut alt som er av matter, samtidig som jeg oppdaget at gummilista som skal gå rundt bagasjelokket manglet hele 1-2 cm nederst ved låsen for å dekke "rundt om". Mener å huske at det er noe som har vært typisk tilfelle på E36 (?), men ikke helt sikker. Uansett, den gummilista der var ganske løs og satt ikke skikkelig på skjøten som den festes på, samt at nesten hele skjøten var smårusten på undersiden. Planen er å kjøpe en ny list, pusse vekk rusten på skjøten der den festes, så bruke noe zinkspray og lakk, så montere lista på plass. For å få dette i boks må jeg ha litt rom og få av plastpanelet som dere ser på bildene under. Denne har enten noen clips eller skruer (?) som er skrudd på baksiden. Disse sitter der hullene er på bilde #2. Om det er skruer på baksiden så må jeg jo av med fangeren og hele pakka, virker helt meningsløst. Håper derfor at noen har vært borti det og har noen tips, litt pes å ta av fangeren om jeg innser at det er noe slags clips. Skal prøve å tråle delekatalogen i mellomtiden.
E.C. Skrevet Mars 6, 2015 Forfatter Skrevet Mars 6, 2015 Ser ut som at det er en sånn: link. Gudene veit hvordan jeg skal få den innerste biten ut når den er banket helt inn. Får vel bare prøve meg fram i morgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå