Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hallo alle sammen

Da har jeg kjøpt min første bil. Det ble en BMW E46 320D. Mer info om den finner du lenger nede i tråden. Har enda ikke hentet bilen så blir bare 2 bilder fra annonsen.

16591832259_18f8448b1a_b.jpg60_1803217321_xl by Andreas Nærbø, on Flickr

Sommerfelgene som følgte med 

16158045813_03afd0bed4_b.jpg60_1515685708_xl by Andreas Nærbø, on Flickr

18372641720_de23cecf07_b.jpgDSC_0137 by Andreas Nærbø, on Flickr

Slik ser den ut pr dags dato 08.06.2015

Motor - M47D20
Km stand - 250 000km
Komplett servicehefte
Null rust på chassi
1999 Modell
Importert ifra Tyskland i 2002 tror jeg det var ?

Det er en litt som må gjøres med bilen. Den var på EU idag og kom ikke igjennom.

16570704487_dfe3d3b4d8_b.jpgIMG_0314 by Andreas Nærbø, on Flickr

Så disse feilene blir utbedret fortløpende utøver våren nå. Har tilgang på en bilgrav så planen er å kjøre bilen over den om alt går etter planen.

Ellers blir tråden oppdatert jevnlig fremover etterhvert som noe skjer.

Har ikke lyst å røpe noen av planene enda da jeg ikke her helt 100% sikker på hva som blir å skje.

-Andreas

Endret av AndreasCk
Skrevet (endret)

Gratulerer med bil da! :)

Hvilket interiør har du?

Har svart skinn. Bilder kommer når jeg får hentet bilen ;)

Har også funnet ut at jeg skal bestille bremseslanger fra nett. Fant noen flettet slanger som er tilpasset E46. 

http://www.brake-lines.co.uk/hel-brake-lines-for-bmw-3-series-e46-320d-1.9-1999-2001.html

Så blir det nok kobberrør fra biltema samt litt verktøy også :D 

Endret av AndreasCk
Skrevet (endret)

Nei ingen rør kommer ferdig bøyd, da hadde jo pakka blitt syk. Gå på biltema og kjøp rull der :) Samt dobbelkoningsverktøysettet til 299,- elns. Det får du masse bruk for. Du trenger ikke å kjøpe rørbøyer, det går helt fint uten.

Endret av 7ertzen
Skrevet

Nei ingen rør kommer ferdig bøyd, da hadde jo pakka blitt syk. Gå på biltema og kjøp rull der :) Samt dobbelkoningsverktøysettet til 299,- elns. Det får du masse bruk for. Du trenger ikke å kjøpe rørbøyer, det går helt fint uten.

Da blir det biltema en tur etter påsken å handle endel ting til bilen :) 

Skrevet

Grattis med fin bil uansett. Voksen mann du har kjøpt av? Så ikke så herja/jalla ut. Regner med at du fikser og selger denne for så å kjøpe deg e34? ;)

Skrevet

Grattis med fin bil uansett. Voksen mann du har kjøpt av? Så ikke så herja/jalla ut. Regner med at du fikser og selger denne for så å kjøpe deg e34? ;)

Kjørt av voksen mann ja. Blir nok å ha denne her en god stund fremover ja :) 

Skrevet

Da har jeg vert å hentet bilen.

Skrev kontrakt med selger og la felgene som følgte med inn i den andre bilen så kjørte jeg , en kompiss , broderen og fattern hjem.

Veldig fornøyd med bilen sålangt gjennstår litt småplukk før den er 100% strøken. Er en liten bulk som vi bøyde ut ikveld men er enda litt igjen.

Imorgen skal den vaskes invendig da den er litt skitten så blir det vel å få på den sommerfelgene.

Her er noen bilder fra en tur jeg og pappa hadde ikveld for å teste litt.

16618917187_6fcb3f1b4e_b.jpgIMG_0341 by Andreas Nærbø, on Flickr

16618925527_eb92c5035f_b.jpgIMG_0339 by Andreas Nærbø, on Flickr

Skrevet

Da har jeg fått på sommerfelgene, har også fått vasket bilen invendig og utvendig så er ren og pen nå :) 

Fikk også testa US blinkersm en vet ikke helt hva jeg syns , noen formeninger om det ? 

16846687642_78187b2e82_b.jpgIMG_0361 by Andreas Nærbø, on Flickr

Ute å tester sommerfelgene , satan for et veigrep på de...

16660259998_8cb33c4ae4_b.jpgIMG_0357 by Andreas Nærbø, on Flickr

16810494066_437b09b711_b.jpgIMG_0349 by Andreas Nærbø, on Flickr

Skrevet

Da var det endelig sorte nyrer montert på bilen. 

16700198949_2bcecffb0f_k.jpgIMG_0366 by Andreas Nærbø, on Flickr

Nå fremover er planen og ta bremserørene fort som fy. Vil også prøve å få byttet bremseslanger, da disse er litt morkne og skal på etterkontroll på EU.

Hvordan er det å montere på coilovers før EU og lysjusteringskontrollen ? Sparer 250kr pga lysjusteringen da men vet ikke hvordan verkstedet liker det.

Skrevet

Skal du montere coilovers må du ta firehjulskontroll på bilen og lysjustering og få dette godkjent i vognkortet eller så blir ikke bilen EU godkjent. 

Det vet jeg, men sjekker de dette på etterkontroll også ? Er nok best å bare vente med å montere til EU er i boks :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...